شناسه خبر:58843
1401/5/25 08:53:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر آموزش‌وپرورش ملایر کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین دغدغه این حوزه برشمرد و گفت: در سال‌ تحصیلی جدید با کسری 454 نفری نیروی انسانی، با 10 هزار و 797 ساعت کسری ساعت مواجه هستیم.

«مهدی عابدینی‌نیا» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این درحالی است که امسال 251 نفر از نیروهای آموزش‌وپرورش ملایر بازنشسته شدند.

وی افزود: در سال‌ تحصیلی جدید یک‌هزار و 298 کلاس درس برای پایه ابتدایی دیده شده و پیش‌بینی ما این است که چهار هزار و 700 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی امسال ورودی جدید داشته باشیم.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر ادامه داد: امسال هشت هزار و 680 نفر در مدارس متوسطه دوره اول و 6 هزار و 611 نفر در دوره دوم متوسطه و فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 327 کلاس درس برای پایه هفتم، هشتم و نهم پیش‌بینی شده و تمام تلاش این است که فضای خالی نداشته باشیم.

عابدینی‌نیا ابراز امیدواری کرد: در سال‌ تحصیلی پیش‌ رو با استفاده از ظرفیت 251 نفر نیروی بازنشسته و ورودی 100 نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و دیگر نیروهای حق‌التدریس و سربازمعلم، بتوانیم تاحدودی کسری نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی یادآور شد: از 712 کلاس درس دوره ابتدایی، 181 کلاس خالی داریم که سعی کردیم بیشترین کلاس‌های خالی برای شهر باشد و کلاس‌های درس در روستاها و حاشیه شهر با کمترین مشکل مواجه شوند.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر همچنین به سفر پُرخیروبرکت رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان اشاره و بیان کرد: از 30 پروژه مصوب با اعتباری بالغ‌بر 864 میلیارد تومان، سهم آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر 163 میلیارد تومان بود که قرار است 75 درصد از این میزان اعتبار مصوب امسال محقق شود.

   163 میلیارد تومان دستاورد سفر رئیس‌جمهور برای آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر

عابدینی‌نیا گفت: 22 میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل استخر شهید باقری، پنج میلیارد تومان برای تکمیل کانون فرهنگی، چهار میلیارد تومان برای تجهیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 2.5 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی مدارس و چهار میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی روستای انوج و مدرسه استثنایی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی درحال حاضر 18 مدرسه تخریبی در ملایر وجود دارد که از محل اعتبارات سفر، 42 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی این مدارس مصوب شد.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر بیان کرد: از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز پنج میلیارد و 753 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شد که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش اعتبار داریم و امیدواریم بیشترین میزان از این اعتبار تخصیص یابد.

عابدینی‌نیا اجرای عدالت آموزشی را نگاه ویژه آموزش‌وپرورش این شهرستان عنوان کرد و افزود: برای تحقق این هدف و جبران بخشی از مشکلات به‌ویژه تجهیز و نوسازی فضای آموزشی، از ظرفیت خیران و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر استفاده می‌کنیم.

   افزایش 12 درصدی اعتبارات آموزش‌وپرورش ملایر در سال 1401

وی یادآور شد: با کمک یکی از خیران ملایری، مدرسه مهر پدری با 12 کلاس درس بازسازی شد و مهرماه امسال برای شروع سال‌ تحصیلی و ورود دانش‌آموزان آماده افتتاح است.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضوری بودن آموزش در سال‌ تحصیلی جدید، 60 دستگاه فن تهویه از طریق وزارت آموزش‌وپرورش برای مدارس ملایر جذب شد و امیدواریم با تدابیر اندیشیده‌شده، تجهیز مدارس به فن تهویه و ارائه نمونه برگ سلامت از دانش‌آموزان، کسی در سطح مدارس در معرض بیماری کرونا قرار نگیرد.

عابدینی‌نیا با اشاره به بهره‌مندی بیش از چهار هزار دانش‌آموز ملایری از کلاس‌های اوقات فراغت امسال، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار مسافر در مراکز اسکان فرهنگیان این شهرستان اقامت داشتند.

وی همچنین تصویب یک میلیارد تومان اعتبار برای اردوگاه فجر و اختصاص زمین چمن اردوگاه، دستور اجرای چند پروژه، تجهیز هنرستان‌ها و مطرح کردن مشکلات حوزه نیروی انسانی را ازجمله مصوبات سفر اخیر وزیر آموزش‌وپرورش به این شهرستان عنوان کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر کسب 10 رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان ملایری در مسابقات فرهنگی هنری، تقدیر از 450 نفر از رتبه‌های برتر فرهنگی و قرآنی، راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان به همت خیران با بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات هنرستان شهید باقری و شرکت 12 هزار نفر در قالب 9 رشته در جشنواره نوجوان خوارزمی را از دیگر اقدامات برشمرد.

در این آیین از «محمد صادقی طائمه» و «حدیث امانی» به‌عنوان رتبه‌های برتر امور اداری بازنشستگان شهرستان ملایر تقدیر شد.

شناسه خبر 58843