شناسه خبر:58861
1401/5/25 09:47:51

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 124 تعاونی این استان در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت‌نام کردند.

«جمشید امیدی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فراخوان ثبت‌نام هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر سال جاری از ابتدای خردادماه آغاز شد و در مهلت مقرر این تعداد تعاونی در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: از این تعداد، 11 تعاونی موفق به کسب امتیازات استانی شده و یک تعاونی هم امتیازات لازم برای حضور در بخش ملی رقابت‌های تعاونی‌های برتر را به‌دست آورده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پس از پایان ثبت‌نام، بررسی تخصصی از ثبت‌نام‌شدگان در این جشنواره توسط کارشناسان استان و وزارت متبوع انجام شد و بازدیدهای میدانی از این شرکت‌های تعاونی صورت گرفت که برترین‌های حوزه تعاون تجلیل می‌شوند.

امیدی عنوان کرد: هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی در هفته تعاون از هفتم تا 13 شهریورماه برگزار می‌شود.

وی گرایش‌های این دوره از جشنواره را دامپروری، زراعت، کشاورزی، صنایع غذایی، نساجی و پوشاک، صنعتی، معدنی، تأمین نیاز تولیدکنندگان، فرش دستباف و حمل‌ونقل دریایی برشمرد و گفت: تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، مرزنشینان، اعتبار، مسکن، عمرانی، تأمین نیاز صنوف توزیعی، صنایع دستی، اتحادیه توزیعی، اتحادیه خدماتی، اتحادیه تولیدی، خدماتی، زنان، بهداشتی و درمانی و خدمات آموزشی از دیگر رشته‌های این جشنواره است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: توجه به ترویج فرهنگ کار جمعی و تعاون منجر به تولید، ایجاد شغل و توسعه اقتصادی می‌شود و در این راستا هرساله با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به جامعه، تشویق و ترغیب فعالیت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی و معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری از سایر تعاون‌گران برگزار می‌شود.

دو هزار و 358 تعاونی فعال در استان مرکزی با 902 هزار و 410 نفر عضو با احتساب اعضای مربوط به سهام عدالت وجود دارد.

سرمایه ثبتی این شرکت‌های تعاونی یک‌هزار و 583 میلیارد ریال بوده که تاکنون 37 هزار و 132 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

تعاونی‌های غیر فعال دو هزار و 398 مورد، تعاونی‌های راکد 424 مورد و تعاونی‌های منحل‌شده 661 مورد است.

شناسه خبر 58861