شناسه خبر:58895
1401/5/26 09:00:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 هزار و 542 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

مختار احمدی در هفتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس سند توسعه اشتغال استان 46 هزار و 82 فرصت شغلی پیش‌بینی شده که براساس داده‌های آماری سامانه رصد، تاکنون 15 هزار و 542 در استان ایجاد شده است.

وی افزود: اشتغال‌های ایجاد شده پایدار بوده و براساس ثبت کد ملی افراد در شغل‌های ایجاد شده در سامانه رصد بوده و راستی‌آزمایی از ثبت‌نام کنندگان در سامانه رصد به صورت پیامکی، تلفنی و بازدید حضوری انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآور شد: برای پایداری اشتغال‌های ایجادی و افزایش ضریب بیمه در استان، کمیته بیمه استان کرمانشاه با محوریت اداره کل تامین اجتماعی و مدیریت بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان تشکیل شده که در آن مقوله بیمه شغل‌های ایجاد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه سامانه رصد مبنای رسمی برای ثبت اطلاعات اشتغال‌های ایجادی می‌باشد که توسط وزارت کار طراحی و پشتیبانی می‌شود، اظهار کرد: آمار سامانه رصد بروز و به سامانه تامین اجتماعی و ثبت احوال نیز متصل بوده و بنابراین مبنای رسمی برای آمارگیری و مقایسه کشوری می‌باشد.

گفتنی است، در این نشست آخرین وضعیت اشتغال ایجادی ثبت شده در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی، گزارش زنجیره‌های ارزش یافته‌های داری و غیرداری توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و گزارش آخرین وضعیت تسهیلات اشتغالزا بند پ ماده 89 برنامه ششم توسعه کشور توسط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شناسه خبر 58895