شناسه خبر:58973
1401/5/29 08:59:33

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه یک شرکت مسئول سامان‌دهی خانه‌مسافرها شده است، گفت: از این پس خانه‌مسافرهایی که از این شرکت مجوز بگیرند، می‌توانند فعالیت کنند؛ در غیر این صورت برخورد قانونی خواهد شد.

علی خاکسار درخصوص سامان‌دهی خانه‌مسافرها و اولتیماتومی که استاندار برای جمع‌آوری خانه‌مسافرهای غیر مجاز داده بودند اظهار کرد: این کار یک فرآیند است و دست ما نیست که طی چند روز انجام می‌شود، باید کار طبق اصول پیش برود.

وی ادامه داد: آقای استاندار دستور دادند و ما نیز کار را آغاز کردیم، فراخوان برای انتخاب مجری سامان‌دهی داده شد و چند شرکت نیز برای این کار مراجعه کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: از بین‌ شرکت‌ها یک شرکت انتخاب شد و استعلام آن انجام گرفت و پروانه‌ها درحال صادر شدن است و هم‌زمان بنرهایی از سوی شرکت با همکاری شهرداری در نقاط مختلف شهر نصب شده تا کسانی که درخواست مجوز اقامت مسافر دارند، اقدام به کسب مجوز کنند.

خاکسار یادآور شد: پنج کیوسک برای نصب در مبادی ورودی شهر همدان آماده شده که پس از جانمایی از سوی شهرداری مستقر می‌شود تا مسافرها در حین ورود از این کیوسک‌‌ها اقدام به رزرو خانه‌مسافر کنند.

وی با تأکید بر اینکه خانه‌مسافرهایی که علاقه به فعالیت دارند باید مجوز داشته باشند، گفت: با تمام کسانی که مجوز نداشته باشند، برخورد قاطعی از سوی دستگاه انتظامی و قضائی صورت خواهد گرفت.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 30 مجوز صادر شده است، افزود: امیدواریم مسافران نیز به مجوز خانه‌مسافرها توجه کنند، زیرا خانه‌مسافرهای غیر مجاز معایبی ازجمله نصب دوربین، مشکلات بهداشتی و غیره دارند که برای مسافر دردسرساز است.

وی تصریح کرد: خانه‌مسافرهای دارای مجوز از همه لحاظ مورد تأیید هستند و وقتی مسافر در آن مستقر می‌شود، اطمینان خاطر دارد که در طول سفر مشکلاتی برای او پیش نخواهد آمد و اگر مشکلی هم باشد، سریع‌تر قابل پیگیری و برخورد خواهد بود.

شناسه خبر 58973