شناسه خبر:58984
1401/5/29 09:19:54

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: فرآیند اجرایی پروژه مسکونی 480 واحدی شهرک فرهنگیان همدان که در قالب طرح نهضت ملی مسکن درحال ساخت است، اصلاح شد.

فرزاد تیموری روز پنجشنبه افزود: در آخرین جلسه شورای تأمین مسکن استان همدان، وضعیت ساخت پروژه مسکونی 480 واحدی شهرک فرهنگیان همدان مورد بررسی قرار گرفت و چگونگی اجرای این طرح از طریق راه‌ و شهرسازی و ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه زمین این طرح مشکل کاربری داشت، تصریح کرد: این پروژه دارای مهندس ژئوتکنیک و اصلاح زمین است و مسئولیت اجرای آن را ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و کارفرمایی آن را اداره کل راه‌ و شهرسازی استان همدان برعهده دارد.

تیموری اظهار کرد: فرآیند اجرایی کار این پروژه توسط راه و شهرسازی بررسی و روند اجرای آن براساس ضوابط اصول ساختمان اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه مسکونی 480 واحدی باید همه ضوابط و مقررات را رعایت کرده و براساس اصول مقرارت ملی ساختمان ساخته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه پیمانکار، مشاور و کارفرما مسئولیت اجرای اصولی این طرح را برعهده دارند، تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون 17 جلسه در رابطه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان برگزار شده است که در آن همه پروژه‌های مسکن به‌صورت موردی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسات مسائل مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تأمین زمین گرفته تا نقشه و پروانه ساخت و پیشرفت فیزیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان تأکید کرد: پروژه 480 واحدی نهضت ملی مسکن شهرک فرهنگیان همدان نیز یکی از پروژه‌های این طرح است که باید زمین آن برای رفع مشکلات کاربری، تفکیک شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه مشاور گرفته شده است و با باید براساس اصول، ضوابط و مقررات ملی ساختمان ساخته شود.

121 هزار نفر در استان همدان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به 90 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

شناسه خبر 58984