شناسه خبر:59061
1401/5/31 08:33:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان گفت: به‌منظور رفع بخشی از مشکلات مردم در روزهای قطعی آب، هلال‌احمر اقدام به توزیع آب در مناطق محروم و کم‌برخوردار کرده است.

احمد مطلبی اظهار کرد: با توجه به اینکه هلال‌احمر یک ارگان امدادرسان در مواقع اضطراری است، در روزهایی که همدان با قطعی آب مواجه شده نیز پای کار آمده و خدمات‌رسانی دارد.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر نقشی در تأمین و توزیع آب ندارد اما زمانی که مخاطراتی همچون خشک‌سالی جامعه را تهدید کند پای کار هستیم، افزود: شب گذشته با مقدوراتی که در انبار داشتیم، بیش از یک‌هزار و 200 بسته‌ آب 10 و 15 لیتری در مناطق مختلف توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان درخصوص فراخوان کمک مردمی اهدای ظروف 10 و 20 لیتری به هلال‌احمر نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه آب شرب باید در ظروف تمیز توزیع شود، از مردم خواستیم در این کار خداپسندانه شرکت کرده و با اهدای ظروف نو، ما را برای آب‌رسانی به محلات محروم و کم‌برخوردار کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه از استان‌های هم‌جوار نیز برای آب‌رسانی به همدان اعلام آمادگی شده است، گفت: در این زمینه از ظرفیت‌های استان‌های هم‌جوار برای آب‌رسانی با تانکر استفاده می‌کنیم.

مطلبی با بیان اینکه برخی از مردم قادر به تهیه آب معدنی و یا آوردن آب از جاهای دیگر نیستند، افزود: با طرح هلال‌احمر سعی داریم به کمک محرومان رفته و بخشی از مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ارگان‌های مختلف ماشین و تانکر برای آب‌رسانی در اختیار گذاشته‌اند، بیان کرد: هلال‌احمر استان زنجان نیز یک دستگاه ماشین در اختیار همدان برای توزیع آب اعزام کرده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان در پایان ضمن دعوت از مردم برای کمک به یکدیگر در این برهه از زمان، خاطرنشان کرد: نوع‌دوستی و هم‌گرایی در این زمان است که خود را نشان می‌دهد، بنابراین مردم پای کار باشند و به کسانی که توان کمتری دارند، یاری برسانند.

شناسه خبر 59061