شناسه خبر:59110
1401/6/1 07:07:53
فرمانده انتظامی استان همدان:

پلیس در برخورد با جرم قاطع است

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امنیت زیربنای تمامی فعالیت‌های جامعه است، گفت: پلیس در برخورد با جرایم قاطع است و با جرایم خشن و غیر قابل اغماض برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

سلمان امیری روز دوشنبه 31 مردادماه در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به نقش رسانه‌ای‌ها که به‌عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند، ابراز کرد: اصحاب رسانه هم در زمینه معرفی مشکلات جامعه و هم درخصوص آگاهی‌بخشی و هشدار به مردم، می‌توانند در کاهش آسیب‌ها کمک‌کننده باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون دشمن درحال انتقال یأس و ناامیدی در جامعه بوده و خبرنگاران باید قلمشان در راستای همکاری با پلیس و ناکام کردن دشمنان باشد، گفت: اصحاب رسانه واسط بین نیروی انتظامی و مردم هستند و ضمن بیان مطالبات و خواسته‌های مردم به نیروی انتظامی، اقدامات شاخص نیروی انتظامی را نیز برای مردم بیان کرده و به بهبود ارائه خدمت به مردم کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه وجه مشترک شهدا تقوا است و آن‌ها به دنبال خدمت به مردم بوده‌اند، اظهار کرد: تذکرات آن‌ها در خفا و به‌صورت پنهانی بوده که تأثیر آن در جامعه دیده می‌شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه رسانه در جهت افزایش احساس امنیت در جامعه تلاش می‌کند، ابراز کرد: پلیس با داشتن تعدد مأموریت، در همه موضوعات جامعه حضور دارد.

امیری با بیان اینکه نیروهای پلیس حتی در ایام تعطیل نیز درحال خدمت به مردم هستند، افزود: کمک اصحاب رسانه به نیروی انتظامی آرامش را در جامعه به‌وجود می‌آورد و کمک به کار و تولید، تفریح عمومی مردم را نیز به دنبال دارد؛ زیرا درصورت نبود امنیت، اقتصاد و سلامت و همه موضوعات نیز درگیر خواهد بود و امنیت زیربنای تمامی فعالیت‌های جامعه است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه با تلاش اصحاب رسانه و نیروهای انتظامی امنیت خوبی را در استان شاهد هستیم، گفت: پلیس در برخورد با جرایم قاطع است و با جرایم خشن و غیر قابل اغماض برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

امیری با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و پیگیری‌های پلیس به مردم بیان خواهد شد، اظهار کرد: پلیس به‌سرعت در صحنه جرم حاضر می‌شود و همان‌گونه که در سرقت مسلحانه شاهد بودیم، در مدت‌زمان کم توانست سارقین را دستگیر کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد قتل‌هایی بوده‌ایم که به‌دلیل بی‌تدبیری و عدم کنترل خشم اتفاق می‌افتند، گفت: البته کمتر از چند ساعت قاتلین دستگیر شده‌اند.

امیری با اشاره به راه‌های ارتباطی با نیروی انتظامی استان، اذعان کرد: سامانه 110 برای انتقال اتفاقات در سطح اجتماع است و فوریت‌های پلیسی ما بوده و سامانه 197 شبانه‌روزی در خدمت مردم برای انعکاس نقد‌ها و خواسته‌های آن‌ها است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امنیت اجتماعی امری مهم برای پلیس است، اظهار کرد: خدشه‌دار کردن امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد که برخی با تعرض به حقوق اجتماعی مردم و حرکات اراذل‌گونه خود، نظم و امنیت اجتماعی مردم را به هم بریزند.

وی در ادامه گفت: در برخورد با جرایم خشن و آن مواردی که اجتماع را جریحه‌دار می‌کند، پلیس هیچ تعلل و تردیدی نخواهد داشت و با قاطعیت برخورد خواهد کرد؛ در این خصوص همکاری خوبی با دستگاه قضائی وجود دارد تا اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجارشکنان ندهیم که نتیجه هم‌افزایی این دو ارگان است.

امیری با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی به‌صورت روزانه توسط پلیس در سطح استان انجام می‌شود، اذعان کرد: پاک‌سازی نقاط آلوده و تفرجگاه‌هایی که مردم نسبت به آن‌ها به جهت حرکات اراذل‌گونه افراد و حضور توزیع‌کنندگان مواد مخدر گلایه‌مندند، از جمله این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه جلب اعتماد عمومی و ترویج فرهنگ نظم و امنیت در بین مردم توسط رسانه‌ها امکان‌پذیر است، عنوان کرد: رسانه با انتقال عملکرد پلیس و همچنین بیان قوانین، می‌توانند در قانونمند کردن جامعه کمک بزرگی باشند، زیرا بروز برخی جرایم به‌دلیل فقر آگاهی و اطلاع‌رسانی و ضعف دانش انتظامی شهروندان است که با بیان توسط رسانه‌ها، می‌توان منجر به کاهش آن‌ها شد.

امیری با اشاره به اینکه پلیس نیز در راستای تحقق شعار سال کارهایی را جهت بهبود تولید و اشتغال برای ایجاد فضای مناسب سرمایه‌گذاری انجام داده است، گفت: افتخار می‌کنیم که در خدمت مردم هستیم و امیدواریم با رعایت حقوق شهروندی و رأفت اسلامی، بتوانیم مقتدرانه و صبورانه خدمت کنیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کاهش ازدحام مردم تدبیر شده و همچنین در اربعین تردد زائران را در استان همدان خواهیم داشت، افزود: نیروی انتظامی از مدت‌ها پیش با همراهی ستاد اربعین حسینی اقدامات گسترده‌ای را درخصوص ارائه خدمات به زائران پیگیری کرده و همکاری لازم را در این ایام خواهد داشت.

شناسه خبر 59110