شناسه خبر:59124
1401/6/1 07:33:22

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود 20 هزار زائر اربعین حسینی امسال برای نخستین‌بار از مرز باشماق مریوان تردد کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه هماهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه امسال مرز باشماق مریوان برای نخستین‌بار به‌عنوان مرز ترددی زائران اربعین اختصاص یافته است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تمامی امکانات خود را برای تسهیل تردد زائران به‌کار گیرند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود 20 هزار زائر اربعین حسینی امسال برای نخستین‌بار از مرز باشماق مریوان تردد کنند که برای رفاه زائران، همه دستگا‌ه‌های اجرایی استان بسیج می‌شود.

وی با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش معطلی زائران در مرز، گفت: تمهیدات به‌گونه‌ای باشد که مبادلات تجاری و ترانزیتی نیز به هیچ مشکلی نخورد.

استاندار کردستان افزود: در شهرستان مریوان نیز برنامه‌ریزی و آمادگی لازم برای پذیرش و اسکان زائران فراهم و پارکینگ‌هایی در داخل شهر و جوار مرز برای خودروی زائران اندیشیده شود.

زارعی‌کوشا با اشاره وضعیت بیماری کرونا، از دستگاه‌های اجرایی حوزه بهداشت و سلامت خواست تا نظارت کاملی بر موکب‌ها و پایانه مرزی داشته باشند.

وی تأکید کرد: ملزومات پذیرایی و اسکان مناسب زائران کربلای معلا در استان به‌ سرعت فراهم و به روزهای منتهی به اربعین موکول نشود.

شناسه خبر 59124