شناسه خبر:59152
1401/6/2 08:30:10

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با یکم شهریورماه روز همدان و روز پاسداشت شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا، مراسم ادای احترام به این دانشمند بزرگ برگزار شد.

روز یکم شهریورماه روز بزرگداشت شیخ‌‌الرئیس حکیم ابوعلی‌سینا است، روزی که همدانی‌ها به پاسداشت حکیم هزاره‌ها بر گِرد آرامگاهش جمع شده و به ساحت این پزشک حاذق قرن ادای احترام می‌کنند. امسال نیز طبق رسم هرساله مسئولان استان همدان اعم از امام‌جمعه، استاندار، فرماندار، رئیس بنیاد بوعلی‌سینا و دیگر مسئولان بر گِرد مزار این فیلسوف بزرگ جمع شده و به این دانشمند ارزشمند ادای احترام کردند.

در ابتدای مراسم مارش نظامی ادای احترام اجرا شد و مراسم سوگند دانش‌آموختگی دانشجویان پزشکی از دیگر برنامه‌ها بود. همچنین در حاشیه مراسم فاز نخست کتابخانه الکترونیک با موضوع همدان شامل مقالات و کتاب‌هایی که با موضوع همدان تدوین شده و همچنین دسترسی به سامانه جستجوی کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دسترسی به سامانه اسناد و کتابخانه ملی که امکان جستجوی منابع در کتابخانه‌های عمومی و اسناد و کتابخانه‌های ملی را فراهم می‌کند تا افراد به کتاب‌ها و مقالات مد نظر دسترسی داشته باشند، رونمایی شد.

شناسه خبر 59152