شناسه خبر:59278
1401/6/5 09:32:54

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه معافیت مالیاتی 10 ساله خمین را به یکی از انتخاب‌های سرمایه‌گذاران تبدیل کرد، گفت: بعد از خشک‌سالی‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد در خمین عملاً کاری صورت نگرفت.

علیرضا نظری ظهر روز پنجشنبه در دیدار با خانواده معظم شهید مهدی حاج‌محمدی با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان خمین عمدتاً براساس کشاورزی شکل گرفته است، اظهار کرد: تا قبل از خشک‌سالی‌های اخیر بیشتر مردم روستاها اشتغال و درآمد مکفی و زندگی نسبی خوبی داشتند که بعد از خشک‌سالی‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد در خمین عملاً کاری صورت نگرفت

وی افزود: 20 سال پیش به‌ویژه بعد از سفر مقام معظم رهبری در دهه 70 و تنظیم طرح توسعه شهرستان خمین در دهه 80، قدم‌های خوبی در حوزه صنعتی برداشته شد.

نماینده مردم شهرستان خمین عنوان کرد: به‌طور متوسط در سال 1400 و 1399 سالانه حدود یک‌هزار و 100 نفر اشتغال ایجاد شده که اقدام خوبی بوده است و اگر همین روند سرمایه‌گذاری‌ها ادامه پیدا کند، مشکل بیکاری شهرستان خمین به نقطه خوبی می‌رسد.

نظری بیان کرد: جبران اقتصاد مردم در حوزه کشاورزی فعلاً در حوزه صنعت انجام می‌شود‌، در طرح توسعه خمین به جهت اینکه مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذار شکل گیرد، معافیت مالیاتی 10 ساله پیش‌بینی شده و همین سبب شد خمین یکی از انتخاب‌های سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با یک رشد سرمایه‌گذاری در این شهرستان وضعیت مردم بهبود پیدا می‌کند و مهاجرت معکوس نیز شکل بگیرد تا شاهد رشد و توسعه خمین که زادگاه امام راحل (ره) است، باشیم.

 

شناسه خبر 59278