شناسه خبر:59301
1401/6/6 09:01:13

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان با بیان اینکه تردد زائران اربعین حسینی برای اولین بار از مرز باشماق مریوان روابط دوجانبه میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در پی دارد، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تردد 20 هزار زائر از این مرز انجام شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در جریان بررسی آخرین وضعیت پایانه مرزی باشماق اقلیم کردستان عراق در دیدار با «حمید محمدطاهر» مدیر این پایانه با محوریت هماهنگی اعزام زائران اربعین، ضمن قدردانی از استاندار و دیگر مسؤولان استان سلیمانیه اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق و پایانه مرزی باشماق آمادگی لازم برای میزبانی زائران اربعین را دارد که با هماهنگی‌های انجام گرفته، قطعا تجربه موفقی را شاهد خواهیم بود.

وی اعزام زائران کربلا از مسیر مرز باشماق را اقدامی ارزنده دانست و تاکید کرد: این اقدام در آینده در توسعه مناسبات و نیز در افزایش مراودات و تبادلات تجاری تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار کردستان با اشاره به تمهیدات ایران در بخش مرزی و تامین کامل زیرساخت‌ها و برطرف کردن نواقص برای تسهیل در تردد زائران، افزود: با توجه به مساعد بودن آب و هوای کردستان نسبت به دیگر پایانه‌های مرزی، طی سال‌های آتی، استقبال زوار و مسافران از این مسیر بیشتر خواهد بود.

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه تردد زائران برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین از 10 روز قبل از آغاز اربعین شروع و تا 10 روز بعد از آن ادامه دارد، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تردد 20 هزار زائر از مرز باشماق انجام شده است.

حمید محمد طاهر مدیر پایانه مرزی اقلیم کردستان عراق در مرز باشماق نیز از آمادگی کامل برای تردد آسان زائران ایرانی به خاک عراق در راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: تمام امکانات لازم در پایانه مرزی تا روز چهارشنبه آینده مستقر خواهد شد تا بیشترین تردد از این مرز به بهترین شکل انجام شود.

شناسه خبر 59301