شناسه خبر:59419
1401/6/8 09:45:24
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

استقرار تجهیزات پزشکی در مرز خسروی طی هفته جاری

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از استقرار تجهیزات پزشکی در مرز خسروی طی هفته جاری خبر داد.

قباد محمدی اظهار کرد: یکی از اقدامات لازم در راهپیمایی اربعین بحث حفظ سلامت زائران است که این مهم برعهده کمیته بهداشت و درمان قرارگاه اربعین قرار گرفته و در استان کرمانشاه نیز دانشگاه علوم پزشکی عهده‌دار این مسئولیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال مراسم اربعین در فصل گرما برگزار می‌شود، بحث گرمازدگی از اهمیت بالایی برخوردار بوده که پیشگیری از گرمازدگی و درمان افراد گرمازده از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام قسمت‌های دانشگاه اعم از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین بسیج شده‌اند و در این راستا شیفت‌بندی نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفته است.

محمدی بیان کرد: آمبولانس، اتوبوس‌آمبولانس، بالگرد و آزمایشگاه‌های کرونا و وبا در مرز خسروی و قصر شیرین طی اواخر هفته جاری مستقر خواهند شد و درمان و حمل‌ونقل بیماران را انجام خواهند داد و دو هزار نیروی انسانی برای اربعین در استان کرمانشاه در آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مواردی که در هنگام بازگشت زائران اربعین اهمیت دارد، موضوع غربالگری و تست کرونا برای افراد مشکوک بوده که اقدامات لازم برای غربالگری در مرز خسروی فراهم شده است.

 

شناسه خبر 59419