شناسه خبر:59459
1401/6/9 09:23:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان بازرسی استان کردستان، تسریع و تسهیل در ایجاد امکانات زیربنایی در شهرک‌های صنعتی از سوی همه دستگاه‌های اجرایی را اقدامی ضروری خواند و گفت: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمینه‌ساز رونق تولید و سرمایه‌گذاری است.

عیسی هواسی روز دوشنبه بعد از بازدید از شهرک صنعتی چهار سنندج (سرنجیانه) طی نشستی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اشاره به لزوم رفع موانع پیش روی خط انتقال آب و فیبر نوری در این شهرک صنعتی اظهار کرد: همه ما موظفیم مشکلات پیش روی واحدهای در حال احداث در این شهرک‌صنعتی را در بازه‌ زمانی مشخص رفع کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف سریع‌تر پیمانکار راه دسترسی به این شهرک ‌صنعتی از سوی راه و شهرسازی افزود: انتظار داریم با توجه به بزرگ نبودن حجم پروژه، مسئولان اداره راه و شهرسازی این موضوع را در برنامه‌های خود قرار داده تا پروژه سریع‌تر از حالت توقف خارج شود.

رئیس سازمان بازرسی استان کردستان گفت: با توجه به پرداخت کامل هزینه فیبر نوری از سوی شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان به اداره‌کل مخابرات و هماهنگی‌های که از سوی دو دستگاه انجام شده، پیمانکار این پروژه تعیین و به‌زودی کار خود را شروع خواهد کرد.

هواسی بر احداث تصفیه‌خانه برای این شهرک صنعتی در آینده تأکید کرد، افزود: برای رفع معارضان در مسیر راهِ دسترسی به شهرک صنعتی، لازم است دستگاه مسئول موضوع را پیگیری کند و هر جا نیاز باشد در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی موضوع را مطرح و برای رفع معارضان اقدام خواهیم کرد.

وی ضمن تبریک هفته دولت با اشاره به اتمام خط انتقال برق و گاز و اجرای 12 کیلومتر از خط انتقال آب گفت: در شهرک صنعتی سنندج چهار باوجود تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان و دستگاه‌های اجرایی، نیازمند نگاه جدی‌تر ارگان‌های ذی‌ربط برای تسهیل و تسریع در اتمام خط انتقال آب (سه کیلومتر باقی‌مانده)، رفع معارض ایستگاه پمپاژ آب، تلفن و آسفالت جاده دسترسی هستیم.

وی ضمن تشکر از رئیس سازمان بازرسی در موضوع نظارت و پیگیری مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی کردستان، افزود: شهرک صنعتی سنندج‌4 از سال 1382 مکان‌یابی شده اما با توجه به مشکلات، عملیات عمرانی آن از سال 1397 شروع و در 1399 به بهره‌برداری رسید.

خسروی افزود: این شهرک 287 هکتار مساحت دارد که فاز اول آن در 85 هکتار آماده‌سازی و طی 250 قرارداد به سرمایه‌گذاران واگذار شده و چندین طرح هم‌اکنون در این شهرک صنعتی در حال احداث است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1488 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 720 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

شناسه خبر 59459