شناسه خبر:59461
1401/6/9 09:26:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از استانداردسازی و ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان و ست‌های ورزشی بوستان‌های سطح شهر خبر داد.

علی اصغری در جلسه استانداردسازی تجهیزات بازی مستقر در سطح شهر سنندج اظهار کرد: ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان و ست‌های ورزشی در فضا‌های سبز و بوستان‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نصب وسایل و تجهیزات تندرستی و وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها و فضاب سبز سطح شهر یکی از اقدامات لازم در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ایجاد فضا‌های سالم ورزشی و تفریحی است.

به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، آسودگی خاطر خانواده‌ها به هنگام بازی کودکان در فضای پارک‌ها و حفظ ایمنی و تأمین سلامتی خانواده‌ها به هنگام استفاده از این امکانات ورزشی اهمیت بسیاری دارد.

اصغری تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با همکاری اداره استاندارد تمام تجهیزات بازی در سطح شهر در سامانه نظارت بر استاندارد تجهیزات تفریحی ثبت و وسایلی که از استاندارد لازم بهره‌مند نباشند استانداردسازی می‌شوند.

وی افزود: بعد از بازرسی‌های لازم و احیای ایرادات از طریق شرکت‌های بازرسی ایمن‌سازی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با عنوان اینکه استانداردسازی مستلزم صرف زمان و طی مراحل مورد نیاز است، گفت: وسایل بازی و ست‌های ورزشی قبل از نصب از لحاظ استاندارد چک می‌شوند ولی با توجه به استفاده و احتمال فرسودگی در طول زمان بازدید و نظارت‌های دوره ای انجام و در صورت نیاز وسایل تعویض می‌شود.

 

شناسه خبر 59461