شناسه خبر:59514
1401/6/12 09:53:42

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی ابلاغی از سوی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با راه اندازی رشته دستیاری بیماری‌های عفونی و گرمسیری در بیمارستان توحید سنندج موافقت شد.

بهزاد محسن پور اظهار کرد: دکتر ابوالفضل باقری فرد با صدور ابلاغی با راه اندازی دستیاری رشته بیماری‌های عفونی و گرمسیری در بیمارستان توحید سنندج موافقت کرد.

وی با اشاره به وجود امکانات آموزشی و اعضای هیئت علمی به روز و کارآمد در بیمارستان توحید سنندج، گفت: در این ابلاغ با پذیرش 2نفر دستیار بیماری‌های عفونی و گرمسیری برای یک دوره موافقت شده است، ضمن اینکه فارغ التحصیلان این دوره تحت عنوان پزشک متخصص بیماریهای عفونی به ارائه خدمت می‌پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: راه اندازی این رشته در توسعه دانشگاه نقش موثر داشته و منجر به گسترش پژوهش و ارائه راه حل‌های مناسب در امور بهداشتی و درمانی و ریشه کنی بیماریهای عفونی و گرمسیری استان می‌شود.

در حال حاضر بیش از سه هزار دانشجو در 43 رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

همچنین 74 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که 2 درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

شناسه خبر 59514