شناسه خبر:59539
1401/6/12 10:33:10

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار رزن از اختصاص اعتباری افزون‌بر یک‌هزار و 317 میلیارد تومان به این شهرستان در دو ماه گذشته خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: در سال گذشته 41 میلیارد تومان برای شهرستان رزن از منابع استانی اعتبار درنظر گرفته شده بود که از این مبلغ تنها 16 میلیارد تومان آن به شهرستان تخصیص داده شد و امسال با پیگیری‌های قابل تحسین نماینده مردم رزن و درگزین در دو ماه گذشته، اعتباری افزون‌بر یک هزار و 317 میلیارد تومان به شهرستان اختصاص یافته که این میزان اعتبار نویدبخش اتفاقات خوبی در شهرستان خواهد بود.

وی گفت: از این میزان اعتبار 600 میلیارد تومان عمرانی، 600 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای اقتصادی، 65 میلیارد تومان ماده 56 و 69 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی بوده است.

فرماندار رزن با اشاره به حوزه مسکن شهرستان رزن، ابراز کرد: رزن نخستین شهرستان بوده که به‌جرأت در حوزه مسکن هیچ مشکلی ندارد و مشکلات این حوزه مرتفع شده است.

غفاری‌آثار با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت‌گرفته به محدوده شهر رزن 75 هکتار زمین الحاق شده است، تصریح کرد: با هر تعداد متقاضی (با توجه به چارچوب‌های راه و شهرسازی) زمین رایگان با 300 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن نهضت ملی در شهر رزن هیچ مشکلی نداریم و در شهر دمق هم این موضوع در دست پیگیری بوده که مشکلات شهری آن را در این رابطه شورای اسلامی و شهرداری به‌جدیت دنبال کنند.

وی با بیان اینکه همین موضوع به روستاها تعمیم داده شده است، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که تا 10 سال آینده هیچ مشکلی در حوزه زمین مسکن شهرستان نداشته باشیم.

غفاری‌آثار با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های شهرستان برای مرتفع شدن مشکل مسکن روستاییان افزایش محدوده روستایی است، اضافه کرد: در سطح روستاها طی برنامه‌ای قصد بر آن است که با زمین خود مردم، روستا را در زمینه مسکن آباد کنیم.

وی تصریح کرد: به همین منظور اگر برای محدوده یک روستا پنج هکتار زمین الحاق می‌شود، از پنج هکتار زمین الحاق‌شده با توجه به توافقنامه و ضوابط تعریف‌شده، حداقل 2.5 هکتار در حوزه بنیاد مسکن خواهد آمد.

غفاری‌آثار یادآور شد: درصورت موافقت روستاییان با بنیاد مسکن و حل مشکلات، از 2.5 هکتار پولی که از طریق بنیاد مسکن برای بحث خودیاری مردم حاصل می‌شود، تمام روستاهای شهرستان آباد خواهد شد.

شناسه خبر 59539