شناسه خبر:59550
1401/6/12 10:49:12

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت: واحدهای مرغداری از نظر ساختار فیزیکی و بهینه‌سازی مصرف انرژی وضعیت مطلوبی دارند به طوری که 95 درصد واحدهای مرغداری گازرسانی شده و‌ در این زمینه رتبه نخست کشور دارد.

فرزاد معاونی در حاشیه افتتاح پروژه مرغداری گوشتی صنعتی شهر دلبران از توابع شهرستان قروه اظهار کرد: این مرغداری 30هزار قطعه‌ای 250 تن گوشت سفید در چهار دوره سالانه را تولید می‌کند.

وی از اشتغال‌زایی پنج ‌نفر و‌حجم سرمایه‌گذاری شده 55میلیارد ریال برای این مرغداری خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت مرغداری صنعتی کردستان در غرب و شمال غرب کشور رتبه اول و در کشور رتبه هشتم دارد و در این زمینه ظرفیت بسیار خوب و ‌پویایی در کردستان وجود دارد.

به گفته معاونی، واحدهای مرغداری صنعتی کردستان حرفی برای گفتن دارند به طوری که بسیاری از تولیدات این واحدهای مرغداری به استان‌های مطرح کشور ازجمله تهران، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و‌ غیره صادر می‌شود.

وی گفت: واحدهای مرغداری از نظر ساختار فیزیکی و بهینه‌سازی مصرف انرژی وضعیت مطلوبی دارند به طوری که 95 درصد واحدهای مرغداری گازرسانی شده و‌ در این زمینه رتبه نخست کشور دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به صنایع تبدیلی در رابطه با صنعت طیور کردستان افزود: 18 کارخانه خوراک طیور با هشت کشتارگاه صنعتی طیور در کردستان وجود دارد و ‌زنجیره تأمین گوشت مرغ در واحدهای مرغداری کردستان شرایط ثباتی به وجود آمده است که با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها مازاد بر نیاز استان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

معاونی با اشاره به اینکه در استان 752واحد‌ مرغداری با ظرفیت 15میلیون قطعه در هر دوره وجود دارد، افزود: سهم شهرستان قروه 48 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 820 هزار قطعه است.

شناسه خبر 59550