شناسه خبر:59552
1401/6/12 10:52:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از افزایش 202 درصدی واریزی حاصل از فروش مرزی منطقه کردستان به خزانه دولت خبر داد.

جهانبخش ‏نوکانی اظهار کرد: استفاده از خدمات الکترونیک، سامانه فروش مرزی، ساماندهی نیروهای کنترلی ‏متصدی کنترل باک کامیون‌های ورودی به بازارچه و... را در راستای تسهیل صادرات و جلوگیری ‏از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به افزایش تردد کامیون‌های ترانشیپی عراقی و رونق کسب و کار در این ‏بازارچه، بر آماده نمودن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به رانندگان تأکید کرد.

وی ‏افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه از محل فروش جایگاه‌های مرزی استان و پایش ‏و کنترل فروش در باک بیش از‎ 176 ‎میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است که این ‏میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 202 درصدی همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان استقرار دو باب جایگاه سیار عرضه نفتگاز در بازارچه جهت تحویل سوخت ‏به کامیون‌های عراقی ورودی به بازارچه سیرانبند را در همین راستا عنوان و اظهار کرد: ‏اقدامات عملیاتی و کنترلی صورت گرفته در مرز سیرانبند در راستای جلوگیری از قاچاق ‏فرآورده و ایجاد درآمد برای کشور مؤثر است.

 

شناسه خبر 59552