شناسه خبر:59553
1401/6/12 10:56:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری 92 میلیارد تومان سود حاصل از تخفیف سود بازرگانی به مرزنشینان استان پرداخت شده است.

صادق صمدی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه میزان پرداختی سود حاصل از تخفیفات سود بازرگانی به مرزنشینان کردستانی 63 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: در مدت پنج ماهه سال جاری بیش از 92 میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی به 131 هزار و 285 نفر از مرزنشینان استان که مشمول فعالیت در بازارچه‌های موقت مرزی بوده‌اند، پرداخت شده است.

این مسئول بیان کرد: در مدت یادشده ارزش واردات اقلام مشمول از 3سه بازارچه موقت مرزی خانم شیخان مریوان، مله‌خورد سروآباد و سیرانبند بانه حدود 29 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 18 درصد کاهش مواجه بوده است.

صمدی خاطرنشان کرد: بیشترین اقلام وارداتی از این رویه گمرکی، لوازم خانگی حجیم از جمله کولر گازی، ماشین لباسشویی، یخچال و ماشین ظرفشویی بوده است.

گفتنی است، بازارچه‌های موقت مرزی در راستای حذف کولبری و بهره‌مندی مرزنشینان مشمول از رویه تجاری- گمرکی اختصاصی با استفاده از تسهیلات تخفیف سود بازرگانی ایجاد و توسعه یافته که ساماندهی کامل آن در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

 

شناسه خبر 59553