شناسه خبر:59654
1401/6/14 09:24:32

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل نوجوان امروز را ضروری دانست.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس استان کردستان در سنندج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثار و جانفشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جدید تاکید کرد.

وی اقتدار، امنیت و آسایش کشور را مرهون رشادت و فداکاری شهدای دوران دفاع مقدس دانست.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دشمن از بی‌توجهی به افتخارات و آرمان‌های دفاع مقدس سوء استفاده می‌کند و درصدد است مفاهیم و ارزش.های دفاع مقدس را مطابق میل خود انتقال دهد افزود: گرامیداشت یاد و خاطره ایثار و مجاهدت دلاورمردان دفاع مقدس ضروری است.

وی رسالت ادارات فرهنگی در برابر نسل امروز و فردا در حوزه دفاع مقدس خطیر ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که هفته دفاع مقدس همزمان با بازگشایی مدارس است ضرورت دارد دانش‌آموزان با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

زارعی‌کوشاافزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید پرمحتوا باشد و پیام‌های دوران دفاع مقدس را به بهترین شکل منتقل کند.

وی بر برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های پرمحتوا دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی در زمینه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسلی که جنگ را تجربه نکرده و برطرف کردن شبهات در ذهن آنها ضروری است.

وی زبان و ابزار هنر بهترین راهکار برای انتقال ارزش‌ها و حماسه‌های دوران دفاع مقدس دانست و یادآورشد: تئاتر خیابانی مریوان با محوریت دفاع مقدس برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی دستاوردی جز فساد، وابستگی و سرسپردگی به بیگانگان نداشته است تصریح کرد: امروز فضای مجازی با تفکرات روشن نما حکومت مزدورانه رژیم پهلوی را تایید و تبلیغ می.کند.

زارعی‌کوشا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، تبیین افتخارات دوران دفاع مقدس را ضروری برشمرد.

استاندار کردستان با اشاره به برقراری امنیت و آرامش در مرزهای کشور و شکست داعش، بر تبیین خدمات، ایثار و رشادت‌های شهید سردار سلیمانی تاکید کرد.

وی طراحی یادمان شهید سردار سلیمانی در مناطق پاک شده در اشغال داعش را بمنظور حفظ ایثار و حماسه آفرینی این شهید دلاور ضروری عنوان کرد.

زارعی.کوشا ایجاد مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس در استان را ضروری دانست و گفت: باغ موزه و یادمان مجموعه‌های دفاع مقدس در استان باید منحصر بفرد باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال مرز باشماق میزبان ورود زائران اربعین حسینی است افزود: امید است گسترش روابط کردستان با کشور عراق و اقلیم کردستان به تعمیق و پیشبرد اقدامات فرهنگی و معنوی و اخوت و برابری 2 اقلیم منجر شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بنا به دستور فرمانده کل سپاه، ایجاد مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس در استان کردستان پیگیری می‌شود.

سردار سیدصادق حسینی اظهار کرد: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان بر گردن همه ما حق دارند چرا که امنیت و آسایش کنونی ما مرهون خون پاک این عزیزان است لذا باید به صورت شایسته از خانواده‌های این عزیزان تجلیل کنیم.

وی همچنین بر ضرورت تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تاکید کرد و گفت: این افراد با حضور در میادین جنگ ایران را از گزند دشمن مصون داشتند و امروز نباید آنها را از یاد برد.

سردار حسینی در ادامه از پیگیری ایجاد مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس در استان کردستان بنا به دستور فرمانده کل سپاه خبر داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تاکید کرد: آذین‌بندی و فضاسازی سطح شهر باید متناسب و در شان ایام دوران دفاع مقدس باشد.

ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از نیازهای استان است

سردار ذبیح‌الله مالکی هم در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی و شهادت شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین دوران در تاریخ نظام جمهوری اسلامی و سند افتخار ملت ایران است.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای برای استان پیش‌بینی شده است، تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، جهاد و مقاومت را در استان، اجرای رژه با مدیریت ارتش را از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار مالکی حفظ و نگهداری و بهره‌برداری از یادمان و شهدای گمنام دفاع مقدس را ضروری دانست و افزود: کردستان شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است در این راستا ضرورت دارد فرهنگ ایثار، مقاومت و دلیرمردی آنها ترویج شود.

وی حفظ مجموعه‌های فرهنگی، یادمان‌های دوران دفاع مقدس و راه احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان را از برنامه‌های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد و افزود: کردستان در زمینه احداث باغ موزه دفاع مقدس در رده استان‌های آخر کشور قرار دارد.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، اقدامات زیادی در زمینه مرکز فرهنگی و یادمان شهدای گمنام انجام شده است، هم اکنون زمین تملک شده و آماده واگذاری به پیمانکار است و پیگیری‌های لازم بعمل آمده است.

وی یادآورشد: در صورت تخصیص بودجه به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی تعداد شهدای گمنام‌ در استان را 49 شهید و تعداد یادمان‌های مدفون استان را 19 یادمان ذکر کرد و گفت: هم اکنون پروژه 13 یادمان دوران دفاع مقدس تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، تعداد 6 یادمان در استان از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

ارتش جمهوری اسلامی مقتدارانه در خدمت مردم و نظام است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: ارتش جمهوری اسلامی مقتدرانه در خدمت مردم و نظام است و در تمام عرصه‌ها حضور پررنگی داشته است.

امیر حمیدرضا رحمت‌پور با اشاره به اصل (143) قانون اساسی که مسولیت دفاع از مرزها بعهده ارتش جمهوری اسلامی است افزود: ارتش جمهوری اسلامی با تمام قوا و امکانات وظیفه دفاعی و امنیتی خود در برابر نظام ایفاء می‌کند.

به گفته وی، ارتش استان کردستان در دوران جنگ 3500 شهید تقدیم انقلاب کرده و در این راه 13 هزار نفر جانباز شدند.

شناسه خبر 59654