شناسه خبر:59703
1401/6/15 09:07:35

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: یک هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان همدان و ملایر که در قالب 76 مورد تصرف شده بود، با اقدام مؤثر نظارتی در مردادماه سال جاری رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش روز دوشنبه سپهرغرب از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، سرهنگ «حسن جعفری‌جوزانی» افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با توجه به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها و به‌منظور جلوگیری از خُرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز، در مردادماه سال جاری تعداد 76 مورد احکام جدید قضائی قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مجاز برای حفظ اراضی زراعی، اجرا شده است.

وی هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت‌وساز بدون کسب مجوزهای قانونی را ممنوع اعلام و اظهار کرد: 33 مورد از این احکام در شهرستان همدان و 16 مورد در شهرستان ملایر بود که بیشترین تغییر کاربری‌ها را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان گفت: بی‌شک مشارکت و نظارت عمومی مردم استان، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است.

جعفری‌جوزانی از مردم استان همدان خواست در شناسایی و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 181 مورد اجرای تبصره دو ماده 10 در شهرستان همدان (آزادسازی اراضی کشاورزی و تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز) داشتیم که منجر به تخریب و قلع‌وقمع براساس قانون شد.

 

شناسه خبر 59703