شناسه خبر:59707
1401/6/15 09:11:57

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان همدان با اشاره به وجود 246 خیر مدرسه‌ساز در استان، مطرح کرد: ملایر شهر واقفین خیراندیش بوده و یک‌چهارم خیرین مدرسه‌ساز استان را در خود جای داده است.

علی فراهانی دوشنبه 14 شهریورماه در نخستین جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در اداره آموزش‌وپرورش ملایر برگزار شد، گفت: این 246 خیر مدرسه‌ساز تاکنون با بیش از 900 طرح آموزشی در سطح استان همکاری گسترده داشتند.

وی از احداث 350 پروژه با همت خیرین مدرسه‌ساز استان خبر داد و افزود: تاکنون دو هزار و 148 کلاس درس خیرساز با 256 هزار متر مربع در سراسر استان احداث شده است.

فراهانی با بیان اینکه خیرین سلامت شهرستان ملایر در استان بی‌نظیر هستند، تأکید کرد: ضروری است زیرساخت‌های لازم برای حضور و مشارکت خیرین در پروژه‌های مدرسه‌سازی که نیاز استان و شهرستان است، فراهم شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر نیز اظهار کرد: برقراری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در همه مناطق محروم کشور یکی از اهداف دولت سیزدهم در پرتو سند تحول مردمی و سند بنیادین آموزش‌وپرورش است.

مهدی عابدینی‌نیا با اشاره به وظایف قرارگاه جهادی شهرستان، گفت: شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت و تجهیزات اولیه آموزش‌وپرورش ازجمله این وظایف است.

وی با اشاره به تفاوت‌های موجود بین مدارس نقاط مختلف در سطح شهر و روستا ازنظر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، افزود: توجه به محرومان و برقراری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و توجه به مناطق محروم، از تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

عابدینی‌نیا خواستار همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و مشارکت خیرین برای عملیاتی شدن اقدامات و تحقق اهداف قرارگاه شد و بیان کرد: اقدامات اساسی باید با هدف گفتمان‌سازی انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت پیشرفت در حوزه عدالت آموزشی و تربیتی، افزود: برای تحقق این هدف ضروری است کمیته‌هایی در حوزه‌های مختلف تشکیل شود.

عابدینی‌نیا با بیان اینکه پس از تشکیل کمیته‌ها نیازسنجی و اولویت‌بندی نیازها ضروری است، تصریح کرد: در مراحل بعد باید از حمایت و کمک خیرین به‌صورت سازمان‌دهی‌شده استفاده کنیم.

* ضرورت رعایت عدالت ورزشی دانش‌آموزان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به ضرورت اهمیت دادن به ورزش توسط آموزش‌وپرورش، گفت: ضروری است که اداره آموزش‌وپرورش شهرستان عدالت را در حوزه ورزشی رعایت کرده و ورزش را جدی بگیرد.

حمیدرضا سپهری‌نیا سوق دادن دانش‌آموزان به سمت ورزش را از وظایف مدیران مدارس برشمرد و افزود: نهادینه کردن ورزش در مدارس نیازمند همتی جهادی است؛ ورزش باید در کنار تحصیل ترویج یابد و ساعت ورزش جدی‌تر دیده شود.

   استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال برای پیشبرد اهداف قرارگاه

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ملایر نیز با اشاره به وجود 49 خانه هلال در سطح روستاهای ملایر، گفت: این خانه‌های هلال از سال 98 افتتاح شده و با همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منوچهر بداغی با بیان اینکه مقرر شده است 38 هزار خانه هلال در سطح کشور ایجاد شود، افزود: از این تعداد تاکنون 6 هزار خانه هلال افتتاح شده است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب و مناسب خانه‌های هلال در پیشبرد اهداف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، تصریح کرد: آموزش افراد روستاها به‌منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی، ارتقای فرهنگ توجه به ایمنی و تاب‌آوری جوامع محلی و کمک به توانمندسازی افراد برای مواجهه با شرایط اضطراری، ازجمله اهداف ایجاد خانه‌های هلال است.

   قرارگاه جهادی عدالت تربیتی باید با محوریت مردم پیش برود

عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز در این جلسه گفت: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، در حوزه‌های مختلف باید به سمت عدالت حرکت کنیم؛ اما درحال حاضر این حرکت در کشور به‌کُندی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد چهاردولی با بیان اینکه حرکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف پیشرفت را به دنبال دارد، تصریح کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی باید با محوریت مردم پیش برود.

وی با تأکید بر حضور گروه‌های جهادی و مراکز خیریه به‌صورت پُررنگ‌تر در این قرارگاه، افزود: ایجاد عدالت تربیتی در مناطق کم‌برخوردار اهمیت ویژه‌ای دارد و این مناطق درحال حاضر هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر است.

در ادامه مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه جهاد آموزشی در مساجد و پایگاه‌های مناطق محروم به‌صورت مرتب درحال انجام است، گفت: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، تعمیرات جزئی مدارس انجام شده است.

سرهنگ پاسدار حمیدرضا آقابیگی حمایت خیرین در کنار نیروهای جهادی را ضروری دانست و افزود: با تأمین مصالح توسط خیرین، گروه‌های جهادی اقدامات ساخت‌وساز و یا تعمیر مدارس را انجام خواهند داد.

وی اعلام آمادگی کرد که از ظرفیت همه گروه‌های جهادی برای پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش در مناطق محروم و حاشیه شهر استفاده شود.

شناسه خبر 59707