شناسه خبر:59758
1401/6/16 08:45:16

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: 21 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به‌منظور رونق فعالیت‌های مرتبط با کار و تولید به دو واحد صنعتی و تولیدی این استان پرداخت می‌شود.

«ظاهر پورمجاهد» روز سه‌شنبه در بیست‌وچهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان تأکید کرد: این تسهیلات با محوریت سیستم بانکی استان همدان هرچه سریع‌تر به دو واحد صنعتی و تولیدی پرداخت شود.

وی افزود: بررسی مسائل و مشکلات چهار طرح صنعتی و تولیدی از دیگر مباحث این جلسه بود که یک مورد به‌دلیل بررسی بیشتر به جلسه آینده موکول شد و سه مورد دیگر مشکلات مالی، راه و گازرسانی داشتند که با بررسی کارشناسی و تصمیمات مؤثر، گره از مشکلات این واحدها باز شد.

وی تشکیل این ستاد را در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی برشمرد و خاطرنشان کرد: کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور، مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی کشور است.

پورمجاهد اظهار کرد: در جلسات ستاد تسهیل استان از سال 1400 تاکنون مبلغ 720 میلیارد تومان تسهیلات از بند الف تبصره 18 برای رفع موانع تولید پرداخت شده است.

به گفته پورمجاهد واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا درصورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم‌گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: علاوه‌بر این، مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات این حوزه راه‌اندازی و فعال شده است.

استان همدان دارای حدود دو هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است و از ابتدای امسال 24 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری همدان برای گره‌گشایی از صنایع و کارخانه‌ها تشکیل شده است.

شناسه خبر 59758