شناسه خبر:59759
1401/6/16 08:46:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: 34 نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر این استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند.

علی سنجربگی روز سه‌شنبه اظهار کرد: ابتدا 6 امدادگر در قالب دو تیم امدادی با دو دستگاه آمبولانس راهی عراق شدند؛ سپس 20 نفر در قالب کاروان «رهسپاران عصر ظهور» متشکل از اعضای خانه محلات به‌عنوان زائر اعزام شدند که در مسیر پیاده‌روی کار ارائه خدمات امدادی را نیز عهده‌دار هستند.

وی اضافه کرد: هشت نفر از نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان همدان هم به‌عنوان انتظامات مراکز درمانی به کشور عراق عزیمت کردند؛ همچنین قرار است دو امدادگر با یک دستگاه آمبولانس، در روزهای پیش رو به مرز کردستان اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: علاوه‌بر ارائه خدمات در برون مرزها، در داخل استان همدان نیز 17 پایگاه ثابت و سیار در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی قرار دارند.

سنجربگی تأکید کرد: نیروهای مستقر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال‌احمر آموزش‌های لازم را درباره حوادث شایع در مسافرت‌ها فرا گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: 212 نفرروز امدادگر با استفاده از 59 دستگاه خودروی امدادی کار خدمات‌رسانی به زائران از بدو ورود تا خروج از استان را از پنجم شهریورماه آغاز کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان بیان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی شده است؛ به‌گونه‌ای که علاوه‌بر پایگاه‌های امداد جاده‌ای واقع در محورهای ارتباطی این استان، 79 محل از اماکن زیر پوشش اداره کل ورزش و جوانان به همراه مساجد و حسینیه‌ها برای اسکان تجهیز و آماده شدند.

سنجربیگی ادامه داد: موکب‌داران همدانی که در داخل استان یا کشور عراق فعالیت دارند، آموزش‌های لازم در زمینه امداد و نجات را فرا گرفتند تا درصورت مراجعه افراد به این ایستگاه‌ها، مهارت امدادرسانی را داشته باشند.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر مسئولیت کمیته خدمات امداد و نجات ستاد اربعین استان همدان را عهده‌دار است و اورژانس، ناجا، مدیریت بحران، اوقاف و امور خیریه، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان صمت، صداوسیما، راهداری، شهرداری، ورزش و جوانان، نمایندگی ایران‌خودرو و سایپا ذیل این کمیته هستند.

شناسه خبر 59759