شناسه خبر:59841
1401/6/17 10:02:51

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از آغاز طرح کنترل ترافیکی اربعین به‌منظور روان‌سازی تردد خودروها در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرخ جمالی روز چهارشنبه اظهار کرد: با آغاز این طرح هفت تیم خودرویی از ابتدا تا انتهای حوزه استحفاظی پلیس راهور شهرستان همدان یعنی از میدان فرودگاه تا میدان کربلا مستقر شدند.

وی اضافه کرد: این تیم‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در محل‌های تعیین‌شده حضور دارند تا نسبت به کنترل تردد وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز تصادف به‌ویژه در نقاط حادثه‌خیز و بحرانی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: اولویت اصلی تعریف‌شده برای تیم‌های خودرویی روان‌سازی ترافیک، رسیدگی سریع به سوانح احتمالی و ترسیم کروکی به‌منظور جلوگیری از بروز گره‌های ترافیکی است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: همدان کمربندی ندارد و معبر خروجی آن از بلوار نجفی به سمت بلوار ارتش و استان غربی بسیار کم‌عرض و باریک بوده؛ بنابراین درصورت رخ دادن سانحه، احتمال بروز ترافیک زیاد است.

وی از شهروندان و مسافران خواست درصورت بروز تصادف، خودروی خود را به منتهی الیه سمت راست و به مکانی امن تا رسیدن عوامل پلیس راهور برای ترسیم کروکی منتقل کنند؛ در غیر این صورت به‌علت مسدود شدن راه و کُندی تردد خودروها، شاهد اوج گرفتن ترافیک در معابر شهر همدان خواهیم بود.

سرهنگ جمالی گفت: میزان تردد خودروها در معابر درون‌شهری همدان با توجه به افزایش روزبه‌روز استقبال از مراسم پیاده‌روی اربعین، 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و در چند روز گذشته سانحه منجر به فوت و جرح زائران اربعین حسینی نداشته‌ایم.

همدان به‌واسطه قرار گرفتن در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان همه‌ساله با آغاز پیاده‌روی اربعین به مسیری پُرتردد تبدیل شده که اقدامات انتظامی لازم برای ایمن‌سازی تردد زائران صورت می‌گیرد.

 

 

شناسه خبر 59841