شناسه خبر:59851
1401/6/17 10:21:37

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تدابیر امنیتی لازم برای تردد زائران در آنسوی مرز در دیدار اخیر استاندار کردستان با مسوولان عراقی در اقلیم اتخاذ شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 مهدی رمضانی روز چهارشنبه اظهارکرد: از روز سه شنبه 15 شهریور، تردد زائران از مرز باشماق به سمت اقلیم کردستان عراق و عتبات عالیات به صورت رسمی آغاز و زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه چهار موکب اسکان و تغذیه در کربلای معلی و یک موکب فرهنگی نیز ایجاد شده است، افزود: یک موکب هم در سلیمانیه عراق برای خدمت به زائران بر پا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: در حال حاضر 37 موکب در استان، شهرستان مریوان و باشماق بر پا شده که 10 مورد آن مربوط به مریوان و 2 موکب در باشماق است.

رمضانی از برگزاری 13 جلسه ستاد استانی برای هماهنگی خدمات بهتر به زائران اربعین خبر داد و اضافه کرد: جلسات در شهرستان‌ها هم توسط فرمانداران برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی‌های لازم برای محل اسکان اضطراری در شهرستان‌های تابعه صورت گرفته است، ادامه داد: پیش بینی مکان‌های لازم برای اسکان و استقرار زائران در شهر مریوان نیز انجام شده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد

انجام اقدامات زیرساختی مورد نیاز برای رفاه زائران و تسهیل در خروج آنان از مرز باشماق، ایجاد گیت گذرنامه، فراهم کردن آب، برق، تلفن ثابت و همراه، امداد و نجات، بیمارستان سیار، آتش نشانی، برنامه‌های فرهنگی، تامین اتوبوس، مینی بوس و سواری برای حمل و نقل از شهر مریوان به مرز باشماق، از جمله اقدامات انجام شده است که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

رمضانی اظهار داشت: اقدامات دیگری هم از جمله ایجاد پارکینگ مورد نیاز، خط کشی مسیرهای مواصلاتی، لکه گیری، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، روشنایی معابر و رفع نقاط حادثه خیز و شانه سازی و تعریض جاده مریوان به باشماق صورت گرفته است.

 

شناسه خبر 59851