شناسه خبر:59918
1401/6/20 08:58:10

سپهرغرب، گروه خبر: تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان و مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه با حوزه هنری کردستان در راستای ایجاد «مرکز نوآوری خلاق موسیقی و سینما» به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری ما بین حوزه هنری و دانشگاه کردستان با حضور دکتر کیومرث کرمی معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، دکتر زاهد شمی مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری و نیز شماری از اعضای هیئت علمی دانشگاه بویژه دانشکده هنر و معماری، به امضا رسید.

در این نشست که با بازدید از فضاهای آموزشی و کارگاهی سینما بهمن همراه بود تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان و مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه با حوزه هنری کردستان در راستای ایجاد مرکز نوآوری خلاق موسیقی و سینما به امضا رسید.

معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان اظهار کرد: تعامل و همکاری حوزه هنری و دانشگاه کردستان یک ضرورت بسیار مهم است و خوشحالیم که این ضرورت در قالب یک تفاهم‌نامه به مرحله اجرا در می‌آید.

کیومرث کرمی به خانه خلاق اشاره کرد و گفت: این خانه خلاق در شهرها و استان‌هایی که در بخش صنعت با مشکل روبرو هستند می‌تواند زمینه جذب استعدادهای هنری را در جهت ایجاد خلاقیت و نوآوری و حمایت از هنرمندان و هنرجویان حوزه هنری و دانشگاه فراهم آورد.

وی ادامه داد: شناسایی و جذب ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و معرفی هسته‌ها، واحدها و شرکت‌های فناور معرفی شده توسط مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری می‌تواند زمینه ایجاد پویایی و معرفی بایسته ظرفیت‌های ارزنده موسیقی و سینما در استان را فراهم سازد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز با اشاره به ضرورت ارتباط بین نهادهای فرهنگی و هنری با مراکز آموزش عالی، دانشگاه کردستان را یکی از مراکز مهم علمی کشور عنوان کرد و افزود: فعالیت دانشکده هنر و معماری در این مرکز آموزش عالی یکی از ظرفیت‌های مهم هنری در کردستان به‌شمار می‌رود.

امین مرادی ضمن تأکید بر لزوم تعامل و همکاری بین حوزه هنری و دانشگاه کردستان، گفت: ما در حوزه هنری این آمادگی را داریم و قبلاً نیز در همین راستا آلبوم موسیقی مستوره را به‌عنوان یک کار مشترک با دانشگاه کردستان تولید و منتشر نموده و در ادامه نیز این آمادگی وجود دارد که همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وی امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک را یک اقدام مثبت عنوان کرد و گفت: ایجاد تعامل و ارتباط بین دانشجو و هنرجو، می‌تواند هم زمینه برای حضور دانشجویان در محیط‌های هنری فراهم کند و هم هنرمندان نیز در محیط‌های علمی حضور پیدا می‌کنند و در نهایت این مهم باعث توسعه فرهنگ و هنر در جامعه می‌شود.

مدیر توسعه کارآفرینی،مراکز رشد و نوآوری دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به مسئله اقتصاد هنر، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف ضمن آموزش افراد علاقمند به هنر، زمینه برای رشد آن‌ها در قالب‌های نوین و استارتاپی را فراهم کرده و در نهایت این امر منجر به رشد اشتغال و گردش مالی در زمینه‌های فرهنگی و هنری در استان کردستان می‌شود.

زاهد شمی بیان کرد: برای ایجاد زمینه‌های لازم عقد تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری و حوزه معاونت پژوهش و نوآوری دانشگاه جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است تا بتوانیم بیشترین استفاده را از ظرفیت‌های موجود در جهت پرورش استعدادهای این مرز و بوم و گسترش فرهنگ کارآفرینی و کسب و کارهای نو داشته باشیم.

شناسه خبر 59918