شناسه خبر:59925
1401/6/20 09:08:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: یک‌هزار و 314 زائر اربعین شب گذشته در پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال‌احمر و مساجد این استان اسکان داده شدند.

علی سنجربگی روز شنبه با اشاره به بسته شدن مرزهای زمینی به سمت عراق، اظهار کرد: همچنین چهار هزار تخته پتو نیز برای استفاده و اسکان مسافران در طول مسیرهای ارتباطی استان، ارسال شده است.

وی اضافه کرد: با اعلام تیم‌های هلال‌احمر مبنی بر اسکان اضطراری زائران اربعین، یک‌هزار و 314 تخته پتو به مکان‌های مورد نظر اسکان این افراد ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: هفت دستگاه تانکر آب‌رسانی نیز در محل‌های تردد زائران اربعین حسینی در سطح استان برای استفاده مستقر شده است.

سنجربگی ادامه داد: در همین ارتباط 24 هزار بطری آب آشامیدنی و 6 چشمه سرویس بهداشتی سیار نیز از سوی جمعیت هلال‌احمر استان همدان به مرز مهران ارسال شده است.

وی گفت: از سوی دیگر 34 عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان با دو دستگاه آمبولانس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به کشور عراق و یک تیم امدادی با یک دستگاه آمبولانس نیز به مرز باشماق اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ابراز کرد: 17 پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر استان برای ارائه خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی در آماده‌باش کامل هستند.

سنجربگی تأکید کرد: تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر استان همدان نیز در میدان کربلا، دوراهی صالح‌آباد و گردنه اسدآباد (موکب شهید قهاری‌سعید) مستقر شده‌اند.

شناسه خبر 59925