شناسه خبر:59938
1401/6/20 09:28:20

سپهرغرب، گروه ویژه‌نامه - شهره کرمی: یک مبارز انقلابی با بیان اینکه وجود شهیدمدنی برکات زیادی برای اهالی روستای دره‌مرادبیگ و همدان داشت، گفت: او در روستا یک صندوق قرض‌الحسنه تأسیس کرد که بعد‌ها این صندوق منشأ ارائه خدمات بسیاری برای مردم همدان شد.

سپهرغرب، گروه - شهره کرمی : تقی نادی که از مبارزان دوران قبل از انقلاب و اهالی روستای دره‌مراد‌بیگ است، به بیان خاطراتی از حضور شهیدمدنی در این روستا پرداخته، به‌ویژه اینکه شهیدمدنی در آن سال‌ها مدتی را در منزل دایی وی اقامت داشته؛ آنچه می‌خوانید گزیده‌ای از سخنان وی است.

نادی در ابتدای سخنان خود بیان کرد: در زمان حضور شهیدمدنی در روستا افراد متدین و پیرو امام در کنار ایشان حضور یافته و همواره از وجودشان بهره می‌بردند؛ البته شهیدمدنی بیشتر در محلی که نزدیک حوزه علمیه آیت‌الله معصومی در همدان بود، حضور داشته و به‌ندرت به روستا می‌آمدند.

* بیان شیوای شهیدمدنی دلیل حضور جوانان در خط ایشان بود

وی با اشاره به اینکه شهیدمدنی دارای نفس مسیحایی بود، افزود: ایشان با بیان شیوایی که داشتند، باعث جذب جوانان می‌شدند؛ به‌ویژه آنکه بسیار رقیق‌القلب بوده و هنگام صحبت‌های ساده روزمره هم اشک از چشمانشان جاری می‌شد.

این مبارز انقلابی با اشاره به توجه شهیدمدنی به ریش‌سفیدان روستا نیز گفت: هنگامی که پیرمردهای روستا به ایشان می‌گویند زمین فوتبالی در روستا برای جوانان فراهم شود، علی‌رغم میل باطنی، قبول کرده و نتوانستند نسبت به این درخواست از سوی اهالی بی‌تفاوت باشند.

نادی افزود: وجود شهیدمدنی برکات زیادی برای اهالی روستای دره‌مرادبیگ و همدان داشت. او در روستا یک صندوق قرض‌الحسنه تأسیس کرد که بعد‌ها این صندوق منشأ ارائه خدمات بسیاری برای مردم همدان شد.

نادی ادامه داد: در گذشته آرامستان ما داخل روستا قرار داشت که شهیدمدنی برای حفظ احترام اموات و آسایش مردم، پیشنهاد تغییر محل آن را داده و مکان بهتری برای این منظور درنظر گرفته شد.

وی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه اخلاق‌مداری جزء مهم‌ترین ویژگی ایشان بود، اذعان کرد: شهیدمدنی اگر به کسی قولی می‌داد، حتماً به آن عمل می‌کرد؛ حتی اگر حل مشکل زمان‌بر بود نیز نهایتاً به نتیجه منجر می‌شد.

شناسه خبر 59938