شناسه خبر:60037
1401/6/22 09:19:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان درگزین از توابع استان همدان گفت: تلاش و برنامه‌ریزی برای ایجاد مشاغل خانگی به‌خصوص در مناطق روستایی و حمایت از شاغلین این عرصه، علاوه‌بر تثبیت جمعیت روستا، موجب مهاجرت معکوس از مناطق شهری به روستاها خواهد شد.

کمیل خواستان در جلسه توسعه مشاغل خانگی شهرستان اظهار کرد: فعالیت مؤثر و هدفمند این کارگروه موجب ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی می‌شود که لازمه آن برنامه‌ریزی مؤثر و جذب اعتبارات مورد نیاز است.

وی افزود: درگزین شهرستانی با ظرفیت‌های بسیار گسترده و متنوع است که استفاده از این ظرفیت‌ها با جذب اعتبارات مناسب، می‌تواند موجب رشد و توسعه منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار به‌ویژه در مناطق روستایی شود.

فرماندار درگزین تأکید کرد: رونق کسب‌وکار و مشاغل خانگی مستلزم حمایت و همگرایی و تعامل دستگاه‌های مسئول و نهادهای خدمت‌رسان بوده که ثمره این اقدام افزایش فرصت‌های شغلی و درنهایت شکوفایی اقتصادی شهرستان است.

به گفته خواستان عملیاتی کردن طرح‌های مرتبط با ایجاد مشاغل خانگی و افزایش سهم آن در توسعه شهرستان منجر به رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و پایداری کسب‌وکارهای خانگی در بازارهای محلی می‌شود.

شناسه خبر 60037