شناسه خبر:60039
1401/6/22 09:22:59

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهور شهرستان همدان از افزایش تردد خودروها به سمت کربلا در همدان خبر داد و گفت: درحال حاضر شاهد رفت و برگشت زائران اربعین حسینی هستیم و هفت تیم پلیس مستقر شده تا خدمات لازم ارائه شود.

فرخ جمالی با بیان اینکه طی دو روز اخیر با توجه به بسته شدن مرزها مسیر رفت زائران اربعین حسینی در همدان خلوت بود، اظهار کرد: درحال حاضر با اعلام بازگشایی مرزها بار دیگر شاهد افزایش تردد خودروها در مسیر رفت هستیم.

وی با اشاره به رفت‌وبرگشت زائران در جاده‌های همدان و با بیان اینکه تعداد آن‌ها در مسیر برگشت بالا نیست، گفت: موج برگشت از ساعت 11 صبح به بعد است و تا 9 شب ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با اشاره به اینکه بیشتر خودروهای رفت متعلق به استان‌های مازندران و قزوین است،خاطرنشان کرد: هفت تیم‌ راهور شهرستان همدان در مسیر رفت‌وبرگشت زائران مستقر شده است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل تردد بالای خودروها کوچک‌ترین برخورد منجر به بروز تصادفات می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم تردد بالا، در ورود و خروج خودروها به و از همدان، با مشکل مواجه هستیم.

جمالی با تأکید بر اینکه در بلوار فرودگاه بی‌برنامگی شهرداری باعث شده کنده‌کاری پُل را شاهد باشیم که مسیر زائران را مسدود کرده‌ است، افزود: از طرفی وجود مغازه‌های کنار بلوار فرودگاه مشکل‌زا هستند؛ چراکه مردم در این مسیر توقف‌هایی دارند که غالباً تصادفاتی رخ می‌دهد و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌جرأت می‌توان گفت که در یک مسیر 200 متری تقریباً روزی 60 مورد تصادف خسارتی داریم! چون مسیر اصلاح نشده و باریک است و کامیون‌ها همه باهم عبور می‌کنند و این موجب تصادف می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه درحال حاضر تصادفات فوتی و جرحی شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد، گفت: عمده تصادفات نیز مربوط به عابر پیاده است.

وی با تأکید بر کاهش سرعت از سوی رانندگان در داخل شهر همدان، عنوان کرد: مشکل تصادفات همدان ابتدا سرعت رانندگان و دوم عابرین پیاده هستند.

جمالی با اشاره به اینکه غالب عابرین پیاده به قوانین راهنمایی و رانندگی توجهی ندارند، گفت: متأسفانه اخیراً شاهد فوت زوج مسن در قالب عابر پیاده بودیم که در زیر پُل (به‌دلیل عدم استفاده از پُل)، به خودرویی برخورده کرده و فوت کردند.

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و امسال نیز با توجه به اینکه سامانه سپند هنوز عملیاتی نشده قطعاً تا سه هفته نخست مهرماه صبح‌ها و ظهرها شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود، خواستار توجه به این موضوع شد.

شناسه خبر 60039