شناسه خبر:60095
1401/6/23 09:20:57

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: احداث میدان دام زنده در شهرستان سقز یک ضرورت است و با توجه به نزدیکی شهرستان به مرز آزاد شدن صادرات دام زنده به خارج از کشور باید با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی این مهم در شهرستان تحقق یابد.

جعفر توان، در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز با تأکید بر ظرفیت‌های ویژه بخش کشاورزی شهرستان سقز تصریح کرد: ذخیره‌سازی 930 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای شهرستان سقز یک ظرفیت ویژه برای تبدیل اراضی دیم شهرستان به آبی است.

وی افزود: بخش کشاورزی اولویت اصلی ما در شهرستان سقز است و به‌صورت ویژه سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای این بخش را در شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه بخش دامپروری شهرستان سقز رتبه دوم استان کردستان را به خود اختصاص داده است افزود: احداث میدان دام زنده در شهرستان سقز یک ضرورت است و با توجه به نزدیکی شهرستان به مرز آزاد شدن صادرات دام زنده به خارج از کشور باید با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی این مهم در شهرستان تحقق یابد.

توان با بیان اینکه مرز سیران بند شهرستان بانه یک ظرفیت مناسب برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی است اذعان کرد: ایجاد پایانه محصولات کشاورزی در این شهرستان می‌تواند کمک شایانی به بحث صادرات و ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی استان کند.

شناسه خبر 60095