شناسه خبر:60099
1401/6/23 09:29:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد و سایر نیازمندان استان تاپایان سال جاری 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده شده است.

رضا طوسی روز سه شنبه اظهار کرد: کمک به اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان یکی از رسالت‌های اصلی این نهاد مقدس در کنار خدمات حمایتی است و در این راستا پیش بینی شده است پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات تا پایان سال برای 14 هزار و 700 نفر شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شرط بهره‌مندی افراد از این تسهیلات ارائه درخواست از طریق سامانه هوشمند امداد به آدرس soha.emdad.ir است، گفت: پس از ارائه درخواست افراد از طریق این سامانه، اعتبارسنجی و صحت نیازمندی آن‌ها به‌صورت هوشمند و پس از تحقیقات میدانی انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: تمام مددجویان و افراد نیازمندی که جزو پنج دهک نخست جامعه باشند و از تسهیلات مشابه اشتغال از سایر منابع استفاده نکرده باشند می‌توانند از تسهیلات این نهاد بهره‌مند شوند.

طوسی با بیان اینکه پس از تأیید نیازمندی مراحل استعدادسنجی و مشاوره شغلی و فرآیند پرداخت تسهیلات و اشتغال‌زایی انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 550 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به نیازمندان کردستانی پرداخت و سه هزار و 800 شغل ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: 55 درصد از مشاغل ایجاد شده در زمینه کشاورزی و دامداری و مابقی هم در زمنیه خدمات، حمل‌و‌نقل و صنایع دستی و... بوده است، ضمن اینکه 32 درصد از این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

هم‌اکنون 165 هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب 75 هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که 10 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

 

شناسه خبر 60099