شناسه خبر:60194
1401/6/27 09:04:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان فامنین از تولید سالیانه 60 تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی اظهار کرد: شهرستان فامنین در حال حاضر دارای 36 نفر زنبوردار عمده با سه هزار و 233 کلنی زنبور عسل بوده که در سال جاری توسط این تعداد زنبورداران فامنین تاکنون 45 تن عسل تولید شده‌است.

وی با اشاره به فعالیت یک واحد صنعتی پرورش ملکه دو هزار قطعه‌ای در روستای فیض‌آباد شهرستان، افزود: تولید این واحد علاوه بر نیاز شهرستان به سایر استان‌ها و شهرستان‌های متقاضی نیز ارسال می‌شود.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان فامنین میزان تولید سالیانه ژل رویال این شهرستان را هم سه کیلوگرم برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو ژل رویال در عمده‌فروشی‌ها 12 تا 13 میلیون تومان و در خرده‌فروشی‌ها هر کیلو ژل رویال 22 میلیون تومان عرضه و به فروش می‌رسد.

خزایی یادآور شد: ژل رویال عسل در واقع ماده‌ای است که در آن علاوه بر وجود شهد گیاهان مختلف، ترشح غدد زنبورهای عسل نیز وجود دارد که به همین علت دارای ترکیب گیاهی و حیوانی بوده و خاصیت و فواید درمانی آن از عسل بسیار بیشتر و شگفت انگیزتر است.

وی با اشاره به اینکه صدر درصد کندوهای زنبورعسل شهرستان مدرن هستند، خاطرنشان کرد: در سال جاری 6 نفر از زنبورداران متقاضی دارای مجوز زنبورداری مشاغل خانگی برای دریافت وام به بانک‌های عامل کشاورزی و توسعه وتعاون معرفی شده‌اند که به این افراد در مجموع 225 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی یاد آورشد: کیفیت عسل بستگی به نوع منطقه‌ای که زنبور داخل آن قرار دارد و به لحاظ نوع گل و گیاه منطقه، متفاوت است و عسلی که در فامنین تولید می‌شود، با توجه به موقعیت این شهرستان کیفیت بسیار خوبی دارد.

شناسه خبر 60194