شناسه خبر:60343
1401/6/29 10:22:53

سپهرغرب، گروه سیاسی: فرمانده کل ارتش گفت: تاریخ گواه است که پیشینیان ما با تمام توان و با توکل به خدا بار سنگین مسئولیت خطیر پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی را برعهده گرفتند و در 8 سال دفاع مقدس از آن سربلند بیرون آمدند.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی اظهار کرد: درود می‌فرستیم به شهدای دفاع مقدس و گرامی می‌داریم آن روزهای را که برای آزادی خواهان و حق طلبان دنیا که الگو و سرمشق آفرین است. وی با اشاره به حضور افسرانی از فراجا در این دوره آموزشی گفت: امسال هم توفیق حضور جمعی از فراجا را در میان افسران ارتش داریم؛ فراجا یکی از بخش‌های خدوم پرکار و سودمند و مفید برای ملت عزیز است. کارکنان فراجا در واقع مدافعان امنیت و نظم اجتماعی هستند که در جای جای این مملکت مشغول به خدمت به مردم هستند و ما قدردان این عزیزان هستیم. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خدمات و تلاش‌های سخت و شبانه روزی نیروهای کشوری و لشکری در ایام اربعین گفت: امسال حرکت بزرگ شبانه روزی را که دهها برابر سال‌های گذشته در آن خدمت رسانی شد را در عرصه اربعین حسینی شاهد بودیم که جای قدردانی و تشکر دارد.

موسوی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی، ماموریت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و شما افسران و فرماندهان آینده، چنین ارتشی هستید و آماده اید این ماموریت بسیار مهم و حیاتی را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.

وی ادامه داد: تاریخ گواه است که پیشینیان ما با تمام توان و با توکل به خدا بار سنگین مسئولیت خطیر پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی را برعهده گرفتند و در 8 سال دفاع مقدس از آن سربلند بیرون آمدند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، هر روز بالنده تر و قوی تر و مقتدر تر به پیش می‌رود و پرچم استقلال این کشور را در جهان برافراشته کرده است و تاکنون اجازه کوچکترین اقدام را علیه استقلال این کشور به دشمن نداده است. موسوی تصریح کرد: با وجود تمامی تهدیدات و اقدامات خصمانه و جنگ تحمیلی هشت ساله و تهدیدات پس از آن از سوی دشمنان انقلاب اسلامی حتی یک وجب از خاک پاک این کشور به دشمنان واگذار نشد و همانطور که تمامیت ارضی این کشور تاکنون حفظ شده از این به بعد هم حفظ خواهد شد. حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی یعنی اینکه ارتش ماموریت خود را با کمک ملت و سایر نیروهای مسلح به بهترین نحو انجام داده و ارتش امروز سربلند است.

وی عنوان کرد: گذشتگان شما در زمین و هوا و دریا جنگیدند و پایمردی کردند تا این پرچم برافراشته بماند و ملت بزرگ ایران سرافراز و سربلند مسیر تعالی و افتخار خود را طی کنند.

بیش از 48 هزار نفر از مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران لباس شهادت را پوشیدند و ده‌ها هزار نفر نیز به افتخار جانبازی رسیدند و مابقی نیز از جوانان و پیشکسوتان شاغلان و بازنشستگان بر سر پیمان خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند. و منتظرند تا با دستور فرماندهی معظم کل قوا با پای سر انجام وظیفه کنند. فرمانده کل ارتش گفت: ارتش در همین لحظه و در تمام ساعات شبانه روز در هوا، زمین و آسمان‌های ایران عزیز تا عمق دریاها از مرزهای زمینی، شرق و غرب و جنوب و شمال کشور تا مدار 20 درجه در آب‌های آزاد مشغول پاسداری از این کشور هستند.

موسوی خطاب به افسران حاضر در میدان گفت: شما لباس پاسداری تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران را بر تن کرده اید و پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام مبارکتان باد ایمان و فداکاری و شجاعت و ازخودگذشتگی پیش نیاز پا گذاشتن در این عرصه نورانی است که شما برگزیدگان جوانان این مرز و بوم با غیرت و همیت در این عرصه پر افتخار پا گذاشتید.

شناسه خبر 60343