شناسه خبر:60474
1401/7/2 09:15:08

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به حوادث اخیر و دسیسه دشمن برای ایجاد ناآرامی‌ در کشور، گفت: باید با اغتشاشگران و مفسدان اقتصادی، سیاسی و تعرض کنندگان به اموال عمومی و مردم، قاطعانه و قانونی برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، افزود: همه ما مردم اشتراکاتی داریم و امنیت همه ما به هم گره خورده است که برهمین اساس و برای رفع مشکلات باید گفت‌وگو کرده و در فضایی مسالمت‌آمیز مسایل و مشکلات را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز تمدن غربی به بهانه‌های مختلف بزرگ‌ترین تقابل را با زنان داشته است، اظهار کرد: در اغتشاشاتی که گاهی در کشورهای مختلف روی می‌دهد همگان شاهد برخورد ناشایست پلیس با زنان هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به حوادث اخیر که در کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: درگذشت یک هم وطن کُرد، به دلیل ایست قلبی، حادثه بسیار تلخی است که قلب هر انسان را آزرده می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود تا در اجرای عدالت هرکس کوتاهی کرده و مقصر است، مشخص و دلیل آن صادقانه به مردم اعلام شود.
خطیب جمعه همدان گفت: تاکنون گزارشی در خصوص اینکه اتفاق خاصی افتاده، ارائه نشده است و اگر هم موضوعی باشد باید مساله را شفاف به مردم بگوییم.
وی تاکید کرد: هنوز هیچ منبعی در رابطه با قصور افراد در این حادثه اعلام رسمی نکرده و چیزی مشخص نشده است و برهمین اساس بیانیه‌هایی که علیه نیروی انتظامی صادر شده، هیچ سندیتی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: اگر قرار است از حقوق بانوان دفاع کنیم باید در همه موارد دفاع کنیم و نباید در برخی از موارد که چادر از سر زنان کشیده می‌شود، سکوت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه اتفاقات امروز عوامل مختلفی دارد، اظهارکرد: عامل نخست اینکه چگونه در این مملکت افرادی پیدا می‌شوند که به مقدسات توهین و به اماکن مقدس، مساجد و امامزاده‌ها حمله کرده و قرآن و مسجد را آتش می‌زنند.
وی افزود: رها شدن فضای مجازی یکی دیگر از دلایل اتفاقات امروز است، نسل مظلوم کشور در فضای مجازی رها شده و این فضا به دست دشمن سپرده شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه دلیل برخی از این حوادث نظام فرهنگی ما است، گفت: برخی عوامل و ریشه‌های بروز اتفاقات اخیر به نظام فرهنگی ما بر می‌گردد.
وی ادامه داد: باید به فکر طرح‌های فرهنگی خودمان باشیم؛ وقتی نظام فرهنگی ما مرجعیت را به دست سلبریتی‌های سست عنصر و بی منطق می‌سپارد وضعیت این می‌شود و نوجوانان به بیراهه می‌روند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه باید به نظام فرهنگی و ارزشی خود فکر کنیم، افزود: برخی از مسئولان شناخت خوبی از ساختارهای فرهنگی ندارند؛ باید بررسی شود که نوجوان 16- 17 ساله ای که امروز به خیابان آمده، چه الگویی دارد.
وی اظهار کرد: در برخود با کسانی که اعتراض کردند موضوع مشخص است که از گذشته شبهاتی برای آن‌ها ایجاد شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حضور برخی از افراد سازمان یافته و هدفمند و با برنامه و آموزش بوده است.
امام جمعه همدان ادامه داد: مردم همدان مسجد و امامزاده آتش نمی زنند، در بین معترضان عده‌ای آموزش دیده‌اند که نسل جوان و نوجوان را فریب می‌دهند.
وی گفت: نوجوانان احساسی تصمیم می‌گیرند، خانواده‌ها باید مراقبت کنند که نوجوانان با این تصمیمات احساسی آینده خود را خراب نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: این‌ها فرزندان ما هستند و باید با آن‌ها سخن گفت، افرادی که قابل شناسایی هستند معرفی شوند تا با یک یک آن‌ها صحبت شود.
وی تصریح کرد: از قوه قضائیه و نهادهای مسوول انتظار برخورد قاطعانه با افرادی که مسجد و امامزاده را آتش زدند، داریم‌ و دستگاه‌های مرتبط به راحتی آن‌ها را می‌توانند شناسایی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به تخریب اماکن عمومی توسط اغتشاشگران تصریح کرد: میلیاردها تومان به شهر همدان آسیب و خسارت وارد شده است، افرادی که برنامه داشتند و نوجوانان را ترغیب کردند باید پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال سوءاستفاده از این شرایط و احساسات پاک و مطالبات قانونی مردم است و به دنبال تجزیه ایران است اگر دشمن وارد شود هیچگونه امنیتی برای مردم باقی نمی‌ماند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند دشمن کشور را تجزیه می‌کند؛ ما اتحادمان را حفظ می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن وارد این کشور شود.

شناسه خبر 60474