شناسه خبر:60528
1401/7/6 08:50:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تا دو دهه آینده همدان برای تأمین مسکن نیازمند سه هزار هکتار زمین است.

ایوب اسدالهی اظهار کرد: درحال حاضر چهار هزار و 500 هکتار بافت فرسوده با قابلیت بازیابی در همدان وجود دارد که برای تأمین مسکن مورد نیاز همدان، در اولویت است.
وی با بیان اینکه متأسفانه سرمایه‌گذاران استقبال زیادی از بافت فرسوده ندارند، عنوان کرد: به‌منظور تشویق ورود سرمایه‌گذار در این بخش بسته تشویقی جدیدی در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده تا امتیازهای ویژه‌ای به سازندگان در این بافت ارائه شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: ازجمله این مشوق‌ها دریافت تسهیلات ساخت‌وساز بافت فرسوده بدون درنظر گرفتن دریافت انواع تسهیلات توسط مالکان، افزایش دو طبقه مازاد و غیره است.
اسدالهی درباره حذف الحاق 680 هکتار زمین به شهر همدان گفت: در جایگزین این طرح تاکنون 17 نقطه مختلف و حدود 500 هکتار زمین شناسایی شده که به توافقاتی نیز منجر شده است.
وی تأکید کرد: بخشی از این میزان زمینی که به‌تازگی شناسایی کرده‌ایم، در داخل محدوده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و قسمتی از آن در خارج از محدوده قرار دارد که درصدد هستیم هرچه زودتر 100 درصد این زمین‌ها را برای اجرای طرح مسکن ملی مهیا کنیم.

شناسه خبر 60528