شناسه خبر:60529
1401/7/6 08:52:06

سپهرغرب، گروه خبر: کارخانه‌های فروآلیاژ و خمیرمایه در اسلام‌آبادغرب در جهت رفع معضل آلودگی با تجهیز سیستم‌های تصفیه و فیلتراسیون به سمت استانداردسازی و رعایت ضوابط زیست‌محیطی در حرکت هستند.

دفع پسماندهای دو کارخانه‌ها فروآلیاژ و خمیرمایه در ورودی شهر اسلام‌آباد غرب طی ماه‌های اخیر منجر به بوی بسیار بد و اعتراض به‌حق مردم شده است.
متأسفانه این دو واحد به‌خاطر عدم رعایت استاندارد‌های زیست‌محیطی لازم در زمان فعالیت منجر به آلودگی هوا و دفع پساب و پسماند شده‌اند که باعث بوی بسیار بد در محدوده ورودی شهر اسلام‌آباد غرب شده است.
اخطاریه‌های لازم از سوی محیط‌زیست استان کرمانشاه به این دو واحد داده شد و همچنین زمان مشخصی با همکاری مراجع قضائی در راستای استانداردسازی و رعایت ضوابط زیست‌محیطی در اختیار آن‌ها قرار داده شد.
برای اطلاع از آخرین اقدامات محیط‌زیست استان در رابطه با این دو واحد صنعتی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه توضیحاتی ارائه داد:
احد جلیلیان درخصوص برخورد با صنایع آسیب‌زا برای محیط‌زیست گفت: براساس اصل 50 قانون اساسی، وظایف حفاظت از محیط‌زیست عمومی تلقی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه ابراز کرد: براساس قوانین و مقررات حفاظت و بهسازی محیط‌زیست دو واحد در شهرستان اسلام‌آباد غرب طی چند ماه گذشته به‌نوعی ضوابط و معیارهای زیست‌محیطی را رعایت نکرده بودند که برایشان اخطاریه صادر شد و نهایتاً مسئله با ارائه راهکار و پیشنهاد، نتیجه داد.
وی افزود: اخیراً دو کارخانه‌ها فروآلیاژ و خمیرمایه شهرستان اسلام‌آباد غرب با تجهیز شدن به سیستم‌های تصفیه و فیلتراسیون به سوی استانداردهای محیط‌زیست رفته و طی چند روز آینده با بازدید از این دو واحد، سیستم‌ها افتتاح خواهد شد.

شناسه خبر 60529