شناسه خبر:60545
1401/7/6 09:13:37

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه کردستان در مهر امسال پذیرای 1000 دانشجوی بین‌المللی است.

رحمت صادقی، در جلسه مدیران گروه دانشگاه کردستان با ابراز خرسندی از آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از همه مدیران گروه تشکر می‌کنیم زیرا در طول زمانی که آموزش به‌صورت مجازی بود با همت و درایت مدیران گروه و اساتید نسبت به سایر دانشگاه‌ها کیفیت بسیار بالایی در آموزش غیرحضوری داشتیم.
به گفته وی، مدیر گروه نقش اساسی در پیشرفت‌های دانشگاه دارد و اگر دانشگاه به لحاظ کمی و کیفی رشدی داشته است مدیران گروه بیشترین نقش را داشته و این شامل مدیران گذشته و فعلی می‌شود و بالاخره هرکسی خشتی را گذاشته و دانشگاه را به قله‌های موفقیت رسانده است.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در چندسال اخیر 100 نفر به اعضای هیأت علمی اضافه شده تصریح کرد: تعداد اعضای هیأت علمی ما بالای 400 نفر بوده و جمعیت دانشجویی نیز در حدود سه هزار نفر افزایش یافته است و نسبت به سایر دانشگاه‌های همجوار افزایش چشمگیری داشته‌ایم.
صادقی با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویان بین‌الملل با تلاش همکاران در روابط بین‌الملل افزایش خوبی یافته، افزود: با شروع سال تحصیلی در حدود یک هزار دانشجوی بین‌الملل خواهیم داشت و تعداد 469 نفر برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند که احتمالا در حدود 400 نفر از آن‌ها از هفت ملیت مختلف ثبت نام قطعی خواهند کرد و این آمار رشد خوبی برای دانشگاه است.
وی با اشاره به تعداد رشته‌های اضافه شده در سال 1401-1400 در دانشگاه کردستان بیان داشت: 22 رشته دیگر در دانشگاه تأسیس شده که از این تعداد 11 رشته در مقطع دکتری و مابقی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اضافه شده است که بدون شک همگی این کارها را مدیون همکاران و اساتید در دانشگاه هستیم.
به گفته وی، خوشبختانه دانشکده صنعت و معدن قروه راه‌اندازی شده و در سال جاری دو رشته در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش خواهد کرد.
رئیس دانشگاه کردستان گفت: تعداد 18 مجله در دانشگاه داریم که از این میزان هشت مجله درجه (grade) داشته و با برنامه‌ریزی همکاران امیدواریم تعدادی از این مجلات ایندکس بین‌المللی شوند.
دکتر صادقی اظهار کرد: امیدواریم با همت مدیران گروه اساتیدی که با دانشجویان ارتباط خوب و موثری دارند و به خوبی به سؤالات دانشجویان پاسخ داده و برای دانشجو احترام بیشتری قائل هستند را شناسایی کرده و آن‌ها را الگویی برای تمام اساتید تبدیل کنیم زیرا وظیفه مدیران گروه نظارت بر کیفیت آموزش بوده و این مورد تاثیر بسزایی در بالا رفتن کیفیت آموزشی دانشگاه دارد.
در ادامه این جلسه معاون آموزشی دانشگاه کردستان نیز تصریح کرد: دانشگاه کردستان در افق 1404 دانشگاهی است جامع و پژوهش‌محور، آغازگر کارآفرینی، متعالی درآموزش و توسعه دانش و یکی از مراجع علمی ممتاز غرب کشور در پرورش دانش‌آموختگان متدین و توانمند با توسعه سطح تعاملات منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی.
محمد رزاقی با اشاره به اهداف کلان و راهبردی دانشگاه برای آینده افزود: ازجمله اهداف کلان و راهبردی دانشگاه کردستان افزایش دوره‌های تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری با تأکید بر حوزه‌های علمی اولویت‌دار، افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی، توانمندسازی مهارتی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان و همچنین توسعه آموزش مجازی خواهد بود.
وی بیان کرد: دانشگاه در زمینه پژوهش، فناوری و کارآفرینی نیز با ارتقای کیفیت نظام پژوهش و فناوری و توسعه جایگاه پژوهشی و افزایش سهم تولیدات علمی دانشگاه در سطح ملی منطقه‌ای و بین‌المللی اهداف خود را توسعه خواهد داد.

شناسه خبر 60545