شناسه خبر:60598
1401/7/7 09:08:32

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری گلرنگ (کاغاجیله) در روستای قباق‌تپه این شهرستان هم‌زمان با هفته گردشگری خبر داد.

مهدی غلامی با بیان اینکه جشنواره پنجشنبه هفتم مهرماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: منطقه کبودراهنگ ظرفیت بالایی در کشت گلرنگ دارد و رویداد فوق با هدف معرفی بیشتر این محصول تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه همچنین درنظر داریم گلرنگ را به‌عنوان برند گردشگری روستای قباق‌تپه معرفی کنیم، افزود: علاوه‌بر این درگیر کردن جامعه محلی برای کشت بیشتر و اشتغال‌زایی پایدار، از دیگر اهداف جشنواره است.
غلامی با بیان اینکه نخستین دوره این رویداد به‌صورت محلی و از سال آینده به شکل استانی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از قدیم گلرنگ به شیوه سنتی در منطقه کشت می‌شده و در سال‌های اخیر حدود یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول می‌رود.
وی درباره برنامه‌های جانبی رویداد نیز بیان کرد: نمایشگاه محصولات گلرنگ، بازارچه محلی روستا در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی و نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری شهرستان کبودراهنگ هم‌زمان با رویداد، دایر می‌شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ در پایان از برگزاری جشنواره انگور در روستای هدف گردشگری اکنلو خبر داد و گفت: تقدیر از فعالان حوزه گردشگری نیز از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در این شهرستان است.

شناسه خبر 60598