شناسه خبر:60600
1401/7/7 09:11:30
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان همدان خبر داد:

مطالبات دامداران در اسرع وقت پرداخت می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل پشتیبانی امور دام استان همدان با بیان اینکه در راستای حمایت دولت از تولیدکنندگان دام سبک و سنگین طرح خرید گوشت منجمد در کشور آغاز شده است، گفت: روند پرداخت مطالبات تولیدکنندگان نیازمند فرآیند اداری است، اگرچه اقدامات لازم انجام شده و در اسرع وقت مطالبات این طرح حمایتی پرداخت می‌شود.

در راستای نحوه پرداخت مطالبات دامداران در طرح کشوری خرید دام از آنا،ن اقدام به پیگیری کردیم، گفتنی است این طرح توسط امور پشیبانی همدان اجرا می‌شود، از همین رو به‌منظور شفاف‌سازی فرآیند پرداخت مطالبات دامداران با مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان به گفت‌وگو نشستیم.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان با بیان اینکه در راستای حمایت دولت از تولیدکنندگان دام سبک و سنگین طرح خرید گوشت منجمد توسط پشیبانی امور دام آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح در سطح کشور و پس از آن در کارگروه تنظیم بازار استان هم مطرح شد.
ابوالفضل اینانلو با اشاره به اینکه خرید دام سنگین از بیست‌ونهم تیرماه سال جاری و دام سبک از تاریخ بیست‌وپنجم مردادماه آغاز شد، افزود: به‌منظور حمایت از دامداران استان در نخستین فرصت اقدام به خرید شد تا تولیدکنندگان از این طرح حمایتی بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد: تاکنون بالغ‌بر 100 تُن گوشت منجمد سنگین و 20 تُن گوشت دام سبک از دامداران بومی خریداری شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان با اشاره به اینکه اتحادیه دامداران دام سنگین و اتحادیه دام سبک در بهره‌مندی تولیدکنندگان از این طرح ما را یاری کردند، تصریح کرد: قیمت هر کیلو گوشت در این طرح توسط کارگروه تنظیم بازار استان تعیین شد، اگرچه هماهنگی در این زمینه بین دستگاه‌های مرتبط الزامی بود.
اینانلو با تأکید بر اینکه درنهایت گوشت گوساله پنج تکه کارتنی منجمد هر کیلو 216 هزار تومان قیمت‌گذاری شد، خاطرنشان کرد: ناگفته نماند این قیمت حمایتی است، ضمن اینکه خرید در سطح کشور با تناژ بالا و در استان‌های مختلف انجام می‌شود.
وی متذکر شد: روند پرداخت مطالبات تولیدکنندگان نیازمند فرآیند اداری است، به‌طوری که پس از اقدام به خرید، میزان ذخیره‌سازی گوشت در سردخانه امور پشتیبانی ثبت می‌شود و همکاران در دفتر مرکزی براساس گوشت ذخیره‌شده اعتبار لازم را در اختیار استان قرار می‌دهند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان با بیان اینکه استاندار همدان، معاون اقتصادی وی، رئیس جهاد کشاورزی و امور پشتیبانی درتلاش هستند تا در اسرع وقت طلب خرید گوشت در اختیار دامداران قرار گیرد، بیان کرد: همچنین در کنار پیگیری مباحث ریالی درحال رایزنی هستیم تا در برابر طلب دامداران نهاده‌های دامی نیز تخصیص یابد.
اینانلو در پایان با اشاره به اینکه افزون‌بر اعطای وجه ریالی امکان تهاتر بخشی از مطالبات با نهاده هم وجود دارد، گفت: با تلاش و هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط مطالبات دامداران در نخستین فرصت پرداخت خواهد شد.

شناسه خبر 60600