شناسه خبر:60727
1401/7/10 09:44:16

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نرخ زادوولد در استان قابل قبول نیست و برای جبران این مهم باید تدابیر حکیمانه اندیشده شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز شنبه در دیدار با مسئولان کارگروه‌های امور بانوان استان مرکزی در اراک افزود: مرکزی با جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری، دومین استان پیر کشور است و اگر با این روند حرکت کنیم، تا 10 سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.
وی ادامه داد: تلاش برای افزایش نسل جوان، جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: با گذر زمان جمعیت کودکان در هرم جمعیتی کاهش یافت و دلیل آن سیاست‌های اعمال‌شده برای کنترل جمعیت بود که جبران این مهم کمی سخت، اما امکان‌پذیر است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: خانواده سالم لازمه توسعه پایدار است و درصورتی که بنیان خانواده سست باشد، نمی‌توان انتظار داشت که پیشبرد برنامه‌ها موفقیت‌آمیز باشد.
وی ادامه داد: به تشکیل زندگی مشترک در اسلام توصیه جدی شده و نسل توانمند و اخلاق‌مدار از دامن خانواده متعهد و سالم برمی‌خیزد.
امام‌جمعه اراک بیان کرد: هیچ بنایی در اسلام مقدس‌تر از خانواده نیست و اسلام بر مسئله جمعیت و زادوولد نیز تأکید ویژه دارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر لزوم ترویج ازدواج آسان در جامعه تأکید کرد و افزود: خانواده‌ها باید با حذف تشریفات و مراسم‌های پُرزرق‌وبرق که جز یک نمایش زودگذر چیزی نیست، این فرصت را به جوانان بدهند تا به‌راحتی و با کمترین هزینه زندگی مشترک خود را شروع کنند.
وی عنوان کرد: امر ازدواج باید تسهیل شود و درصورت لزوم در راستای افزایش ازدواج، صندوق‌های خیریه ایجاد و فعال شوند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، دارای بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت است.

شناسه خبر 60727