شناسه خبر:60820
1401/7/12 09:00:17
نخستین گام گشت ارشاد مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛

ساختمان بیت‌المال دولتی رفع تصرف خواهد شد

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه برخورد قاطع و قانونی با مسئولانی که از خانه‌های سازمانی استفاده می‌کنند خواهد شد، گفت: در برخی موارد شاهد تجهیز این منازل بوده‌ایم؛ درحال حاضر با بازرسان اداره کل وارد گفت‌وگو شدیم و در این راستا مطالبه‌گری قاطع است.

میثم صابریون دوشنبه 11 مهرماه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای حوزه‌های گوناگونی است، ابراز کرد: مهم‌ترین حوزه در این خصوص امر به معروف مسئولان است؛ از اواخر سال 97 ستاد رویکرد خود را از حوزه میدانی صرف و تک‌بُعدی به سایر عرصه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تغییر داد که شامل 18 عرصه در قالب تشکل‌های مردمی با نام گروه‌های احیاگر است.
وی با بیان اینکه مقرر است ستاد امر به معروف و نهی از منکر نقش پشتیبانی‌کننده، تسهیل‌کننده و حمایت‌کننده داشته باشد، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت گشت ارشاد مسئولان تاکنون 175 تشکل مردمی در 18 عرصه در سطح استان و شهرستان تشکیل شده است که درحال حاضر به دنبال کیفی‌سازی این گروه‌ها هستیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه ستاد از بحث سیاست‌گذاری وارد شده و همه جوانب را دیده و سلسله‌مباحث آموزشی درنظر گرفته شده است، افزود: گروه‌ها به‌عنوان حلقه‌های میانی مشکلات مردم را شناسایی کرده و در راستای رفع آن‌ها قدم برمی‌دارند؛ باید تلاش شود تا فصل گفتمانی در راستای مطالبه‌گری در استان شکل بگیرد.
وی در ادامه گفت: زمینه فعالیت گروه‌ها موضوعاتی همچون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، محیط‌زیست، الگوی کشت و مشکلات آب را دربرمی‌گیرد؛ زمینه فعالیت گروه‌ها در ستاد آماده شده است و از همه دغدغه‌مندان کشور برای شکل‌گیری حلقه‌های میانی در راستای کمک و رفع موانع و مشکلات دعوت به عمل می‌آید.
صابریون با تأکید بر اینکه ستاد درخصوص امر به معروف و نهی از منکر به‌طور تخصصی وارد شده و ابداً در این حوزه به دنبال خط‌کشی نیست، اظهار کرد: گشت ارشاد مسئولان یکی از راهبردهای اصلی بوده، این مسئله یکی از وظایف اصلی ستاد امر به معروف است تا آحاد مردم در جریان امور جاری قرار بگیرند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخورد قاطع و قانونی با مسئولانی که از خانه‌های سازمانی استفاده می‌کنند خواهد شد، گفت: در برخی موارد شاهد تجهیز این منازل بوده‌ایم؛ درحال حاضر با بازرسان اداره کل وارد گفت‌وگو شدیم و در این راستا مطالبه‌گری قاطع است.
   سامان‌دهی قانونی کارتن‌به‌دست‌ها
صابریون به کارتن‌به‌دست‌هایی که چهره همدان را مخدوش کرده‌اند اشاره کرد و افزود: یکی از مطالبات ستاد، سامان‌دهی آن‌ها است تا به‌طور قانونی و مشخص فعالیت کنند. دیگر موضوع بحث آب است که در این حوزه نیز ورود کرده‌ایم تا مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه امروز 32 دستگاه فرهنگی باید فعالیت‌هایی براساس مصوبات قانون داشته باشند، تصریح کرد: وضعیت کنونی به‌دلیل کم‌کاری مسئولان فرهنگی و انباشته شدن مطالبات مردم است.
   پیگیری ترک فعل‌های حوزه آب همدان
صابریون از تمرکز بر ستادهای شهرستانی در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: موضوع تأمین آب همدان مطالبه انجام‌نشده‌ای است که از دیرباز وجود داشته؛ این ترک فعل مدیران سابق و فعلی پیگیری و به دستگاه قضا گزارش خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در مورد مشکلات آب همدان در 18 سال اخیر باید بسیاری از افراد که مرتبط بوده‌اند، پاسخگو باشند. ستاد ناظر بر پرونده ترک فعل‌ها است و در این مورد کوتاه نخواهد آمد؛ در این خصوص سه جلسه تخصصی در ستاد امر به معروف تشکیل شده و این مطالبه به‌حق مردم همچنان در دست پیگیری است که بعد از جمع‌بندی نهایی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
صابریون با بیان اینکه گروه‌های احیاگر ستاد معطل کسی نیستند و موضع ستاد در چارچوب قانون مورد حمایت‌ ما است، اذعان کرد: آب پایدار و بهداشتی حق مردم همدان است و ستاد روی این مطالبه‌گری مصر است.
وی در پایان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر عرصه‌های مختلفی دارد و یکی هم مربوط به حوزه عفاف و حجاب است، گفت: فضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری است و در همین راستا به دنبال جلوگیری از منکرات در ادارات هستیم.

شناسه خبر 60820