شناسه خبر:60924
1401/7/16 08:59:17

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه جریان‌های مذکور اخیراً در شبکه‌ها در مورد سردار فضلی هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند کسانی که در سرکوبی فتنه‌ها مؤثر بودند را زیر سؤال ببرند اما حقایق نمایان است، گفت: سال آینده دومین کنگره هشت هزار شهید همدان را داریم و امیدواریم باقی‌مانده خاطرات شهدا را ثبت کنیم و کتاب‌های این حوزه را نشر دهیم که در این راستا نیاز به همکاری افراد داریم.

سردار مظاهر مجیدی روز پنجشنبه در بیست‌وهفتمین مجمع فرماندهان و مسئولین پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان هم‌زمان با ایام هفتمین سالگرد شهادت حاج‌حسین همدانی اظهار کرد: امسال با توجه به مسائلی که اخیراً داشتیم و افرادی حرف‌هایی که لیاقت خودشان بود به شهید همدانی نسبت‌ داده بودند، برای مراسم سالگرد ایشان قرارگاهی در کشور تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه جریان‌های مذکور اخیراً در شبکه‌ها در مورد سردار فضلی هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند کسانی که در سرکوبی فتنه‌ها مؤثر بودند را زیر سؤال ببرند اما حقایق نمایان است، گفت: سال آینده دومین کنگره هشت هزار شهید همدان را داریم و امیدواریم باقی‌مانده خاطرات شهدا را ثبت کنیم و کتاب‌های این حوزه را نشر دهیم که در این راستا نیاز به همکاری افراد داریم.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه پیشکسوتان و فرماندهان جهاد و شهادت همواره در کنار جوانان بودند و اتفاقات اخیر در همدان نیز در کمتر از دو روز جمع شد و قدردان هستیم، افزود: این‌بار دشمن منسجم، آموزش‌دیده و سازمان‌دهی‌شده ورود کرد؛ به‌طوری که امکانات و تجهیزات لازم برای آتش زدن مقر را با خود داشتند، اما خداوند کمک کرد و سریع ماهیتشان با آتش زدن مسجد و امامزاده عبدالله (ع) برای مردم روشن شد.
وی با بیان اینکه نیروهای بسیج در کنار نیروهای فراجا قرار گرفتند و به‌موقع وضعیت مدیریت شد، گفت: مدتی در کرونا آموزش‌وپرورش ما مختل شده بود، باید مدیران برای پرورش دینی دانش‌آموزان ورود کنند؛ درخصوص مسائل صحبت کنیم، چراکه اکثر افراد تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفته بودند. بنابراین باید در مدارس نقشه دشمن را در نطفه خفه کرد.
مجیدی در پایان با بیان اینکه 19 مهرماه کار میدانی در تهران به‌مناسبت سالگرد شهید همدانی برگزار خواهد شد، ابراز کرد: امسال زندگی شهیدهمدانی را طور دیگر بیان خواهیم کرد.
هم‌رزم شهیدهمدانی با بیان اینکه سردار همدانی به بیانات امام (ره) و رهبری به‌عنوان فتوا نگاه می‌کرد، گفت: آن‌هایی که نگاه روشنگری دارند، بدانند رهبری فتوا دادند جهاد تبیین امری فوری و قطعی است، پس حق نداریم ساکت باشیم.
سردار سالار آبنوش با اشاره به اینکه عده‌ای از زیر پرچم ولایت خارج و گمراه شدند و در مسیر خبیثی قرار گرفتند پس باید مراقب باشیم راه را گم نکنیم، افزود: نمی‌دانیم چقدر زنده هستیم، اما امیدواریم عمر ما در مسیر ولایت و زیر پرچم ولایت ائمه طی شود.
هم‌رزم شهیدهمدانی با تأکید بر اینکه سردار همدانی آرمان و هدف داشت و این آرمان اعتلای کلمه‌ الله بود، اذعان کرد: از ابتدای تاریخ کسی که در این مسیر قدم گذاشت، دشمن داشت؛ امروز برخی می‌گویند «شما توهم دارید، دشمن کو؟» این درحالی است که او متوجه دشمن نیست، رهبری نیز باز به موضوع دشمنی دشمن با ملت ایران اشاره فرمودند.
وی با اشاره به اینکه شهیدهمدانی هدف متعالی داشت و می‌دانست اسلام و انقلاب دشمن دارد و به همین خاطر تا پایان عمر شب‌ عملیاتی و هوشیار زندگی کرد، عنوان کرد: شب‌ عملیاتی یک سبک است و به هیچ‌چیز وابسته نیست، چون فرد می‌داند هر لحظه ممکن بوده جان دهد، پس خود را اسیر دنیا نکرده است.
آبنوش ابراز کرد: چون دشمن با باطن کثیف خود فریاد می‌زند، چرا تبیین نمی‌کنید و فریاد نمی‌زنید؟
وی با اشاره به اینکه عده‌ای برای نظام هزینه درست می‌کنند اما شهیدهمدانی در خدمت نظام بود، گفت: حسین همدانی همه وجودش برای نظام بود و برای نظام هزینه ایجاد نکرد، حق نداریم از این مسیر خارج شویم و امیدواریم شهدا نیز ما را کمک کنند.
سردار جعفر مظاهری، دیگر هم‌رزم شهیدهمدانی نیز با بیان اینکه با سردار همدانی عهد و پیمان بستیم مدافع ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب و پیرو بی‌چون و چرای مقام معظم رهبری باشیم، افزود: امروز نیز حرفمان همان حرف است، ما بر سر پیمان خود استواریم و راهمان را ادامه خواهیم داد.
   والله این آمریکا بوده که در محاصره روح‌الله است
امام‌جمعه موقت اهواز نیز گفت: جهاد تبیین، بزرگ‌ترین جهاد عصر ما است و رهبری بر این مهم تأکید دارند؛ هرجا هستیم باید آنجا مرکز دنیا باشد، بنابراین اگر یک یا دو جوان هم در دسترس بود، وظیفه شرعی ما است که برای آن‌ها جهاد تبیین کنیم.
حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی اظهار کرد: برگزاری این مجالس وظیفه شرعی است، زیرا همواره باید از مردانی بگوییم که صادقانه روی عهد خود ایستادند.
وی با تأکید بر اینکه شهدا زنده هستند، ثواب زیارت شیعه صالح را بالا دانست و با بیان اینکه ثواب زیارت برخی شهدا از امامزادگان نیز بالاتر است، گفت: برخی از عزیزان جمع حاضر قطعاً شهدای زنده هستند و در این دنیا باقی ماندند تا پیام شهدا را به دیگران برسانند، این مجالس مصادیق صادق است که دور هم جمع شویم و پرچم علی (ع) را به اهتزار درآوریم.
امام‌جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نسل شهیدهمدانی و شهدای زنده مأموریتی دارند و این جلسه از جلساتی است که امام صادق (ع) فرموند آن‌ها را دوست دارند، افزود: امروز بزرگ‌ترین مجالس شهادت امام حسین (ع) به برکت شهدایی چون سردار همدانی و سردار سلیمانی در طرطوس، شهر شیعه‌نشین سوریه برگزار می‌شود.
وی خطاب به جمع، تأکید کرد: باید بلندگوی امام صادق (ع) و حجج الهی باشید.
حاجتی با اشاره به اینکه اگر فکر کردیم فتنه‌های دشمن بعد از انقلاب اسلامی تمام شد بدانیم که اینطور نیست، گفت: سه روز بعد از انقلاب غائله کردستان به‌وجود آمد و 26 شهر آنجا سقوط کرد، هرچند با تلاش مردم و رزمندگان این شهرها باز پس گرفته شد؛ بعد قصه طبس پیش آمد و قضیه سلمان رشدی هم نشان داد توطئه‌ها علیه کشور ادامه دارد.
وی با اشاره به توطئه‌های صدام، فتنه سال 88 و فتنه امسال و غیره، اظهار کرد: این فتنه‌ها تا ظهور امام زمان (عج) وجود خواهد داشت تا حلقه یاران واقعی آن حضرت تکمیل شود، امروز جهاد ما حرف زدن و تبیین است و باید مدارس نقطه هدف ما شود، اگر مطالب شهدا را برای نسل امروز بیان نکنیم، ظلم کرده‌ایم.
امام‌جمعه موقت اهواز افزود: سال 82 در اجلاس فرماندهان در مشهد گفتم «والله این آمریکا بوده که در محاصره روح‌الله است»، درحالی که آن زمان اقتدار ما مثل امروز نبود و دیدیم که چطور سفیر آمریکا حاضر بود در عراق در سفارت ایران از پشت در بیاید و با ما حرف بزند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مسئولان نظام در صحیفه خود فرمودند «من رفتم اما این انقلاب محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست»، گفت: دشمنان بدانند تا عمر داریم برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی می‌جنگیم.

شناسه خبر 60924