شناسه خبر:60948
1401/7/16 09:36:21
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرمانشاه:

زنگ ورزش در مدارس کرمانشاه امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود

سپهرغرب، گروه ورزشی: معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از سه سال کرونا، امسال مدارس به طور کامل حضوری بازگشایی شد، گفت: در راستای کنترل اضافه وزن، تحرک بدنی و سلامت دانش‌آموزان امسال زنگ‌های ورزش و تربیت‌بدنی با اهمیت و حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

علی امرایی افزود: توجه به سلامت جسمانی دانش‌آموزان از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین است.
وی مهم‌ترین هدف از برگزاری کلاس‌های ورزشی در کنار تندرستی و سلامت بچه‌ها؛ ایجاد پویایی، نشاط و شادابی نزد دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: به همین خاطر اجرای مطلوب برنامه‌های ورزشی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش استان کرمانشاه است که با جدیت در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزی دوباره به‌منظور افزایش انگیزه و سلامت و روحیه دانش‌آموزان در سطوح مختلف مدارس، شهرستان، استان تا مرحله کشوری که تابستان برگزار می‌شود، راه‌اندازی می‌شود.
این مقام مسئول آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین به‌منظور ارتقای سلامت دانش‌آموزان استان گفت: با هم‌افزایی دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان ویتامین‌های مهم D و آهن در قالب طرح مکمل یار بین آن‌ها توزیع می‌شود.
**هزار و 200 معلم ورزشی در مدارس کرمانشاه مشغول به تدریس هستند
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 معلم در مدارس استان کرمانشاه تدریس می‌کنند و همچنین 120 نفر در راستای مراقبت بهداشتی که بر سلامت فردی، گروهی، محیطی مدرسه، دهان و دندان، رعایت پروتکل‌ها و بهداشت در مدارس استان نظارت دارند.
امرایی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های مراقبت از سلامت دانش‌آموزان را رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند داشتن تهویه کلاس یا اینکه در و پنجره‌ها باز باشد (جریان هوا آزاد باشد)، یا اینکه فروش موادی غذایی مانند میوه و سبزی که منتقل کننده ویروس‌اند در بوفه مدرسه ممنوع است، یا اینکه بوفه‌ها حتما باید غذای سالم بفروشند و بر خوراکی‌هایی که فروخته می‌فروشند، نظارت شود که غیر سالم نباشند.
وی اضافه کرد: در مدارسی که مراقب بهداشت مستقر نیست، مدیر و معاون مدرسه مسئول نظارت بر رعایت نکات بهداشتی مدرسه و دانش‌آموزان هستند.
وی در پایان همچنین از والدین دانش‌آموزان خواست برای دانش‌آموز غذا و لقمه‌های سالم مانند نان و پنیر گردو، یا تخم مرغ که یک غذای کامل از نظر ویتامین است بگذارند و یا سبزی و میوه برای بچه‌ها بگذارند و آن‌ها را از خوردن چیپس، پفک بر حذر دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان از والدین دانش‌آموزان خواست در کارهای مدرسه مشارکت فعال داشته باشند و مستمر به درس و مدرسه بچه‌ها سر بزنند، تا هم بر روند کار مدرسه نظارت داشته باشند و هم کمک‌کننده مدرسه باشند.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، 370 هزار دانش‌آموز، 26 هزار معلم، 15 هزار کلاس درس و نزدیک چهار هزار مدرسه دارد.

شناسه خبر 60948