شناسه خبر:60988
1401/7/17 09:42:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از رفع تصرف 13 هزار و 369 مترمربع از اراضی ملی این استان با اجرای حکم قضائی توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

عبدالله بهادری روز شنبه اظهار کرد: با اجرای حکم قضائی یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی 13 هزار و 369 هزار متر مربع از اراضی استان به ارزش بالغ 270 میلیارد ریال از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.
وی افزود: این میزان رفع تصرف اراضی ملی طی 38 عملیات از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی خارج شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: پارسال و با اجرای حکم قضائی یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان ایلام 72 هزار و 585 هزار متر مربع از اراضی استان به ارزش افزون بر 890 میلیارد ریال از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.
بهادری تأکید کرد: این میزان رفع تصرف اراضی ملی طی 111 عملیات از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد رفع تصرف اراضی ملی 107 مورد رفع تصرف فوری و سه مورد اجرای احکام قضائی بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.
بهادری ادامه داد: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند.
وی تأکید کرد: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و پس از استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه‌روزی 1656 یگان حفاظت اطلاع دهند.
استان ایلام با 580 هزار نفر جمعیت و دو میلیون هکتار مساحت و با داشتن 423 کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.
87 درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد.

شناسه خبر 60988