شناسه خبر:60993
1401/7/17 09:47:33

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سقز با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان بخش مرکزی به‌واسطه نبود مدرسه شبانه‌روزی از مدیرعامل مؤسسه موج مهربانی خواست تا برای ساخت آموزشگاه شبانه‌روزی، کودکان این منطقه را یاری دهد.

جعفر توان، در مراسم کلنگ ساخت دو مدرسه یک کلاسه در دو روستای «شقویف» و « قشلاق قاضی»، عزم جدی مؤسسه موج مهربانی را ستود و اظهار کرد: اتمام مدرسه « بله جر» و آغاز به‌کار ساخت مدرسه در روستاهای «کانی کبود»، شقویف و قشلاق قاضی و برنامه‌ریزی برای ساخت 6 مدرسه دیگر، کاری بسیار ارزشمند است.
وی همچنین با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان بخش مرکزی به‌واسطه نبود مدرسه شبانه‌روزی از مدیرعامل مؤسسه موج مهربانی خواست تا برای ساخت آموزشگاه، کودکان این منطقه را یاری دهد.
این مسئول اضافه کرد: در صورت قول مساعدت مؤسسه موج مهربانی برای ساخت مدرسه شبانه‌روزی، اعتبارات لازم از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز برای ساخت درنظر گرفته خواهد شد.
مدیر عامل مؤسسه موج مهربانی نیز در این آیین با بیان اینکه توجه به عدالت آموزشی از شعارهای اصلی این بنیاد است، افزود: از سال 1394 کار مدرسه‌سازی را در « قصرقند» سیستان و بلوچستان، توسط خانواده اعضای مؤسسه با یک کلاس درس شروع نمودیم و تاکنون 22 مدرسه تحویل داده‌ایم.
الطافی افزود: در 6 ماهه اول سال جاری هفت پروژه آموزشی با اعتبار 9 میلیارد تومان تحویل داده‌ایم و در 6 ماهه دوم سال هم 6 پروژه آموزشی در کردستان کلنگ‌زنی و ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه موج مهربانی، جوانترین مؤسسه خیرساز در حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری است، اضافه کرد: یک هزار و 700 خیر در این مسیر ما را همراهی می‌کنند.
وی ادامه داد: این دو مدرسه در مساحت 57 متر مربع به همت شرکت مهندسی و ساخت کسراوند و بنیاد خیریه موج مهربانی هرکدام با اعتبار بیش از چهار میلیارد ریال در مدت پنج ماه، ساخته خواهد شد.
گفتنی است در آیین کلنگ‌زنی این دو مدرسه، مردم روستاها، بخشداران مرکزی و سرشیو، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز سقز و اعضای شورای بخش حضور داشتند.

شناسه خبر 60993