شناسه خبر:61019
1401/7/18 09:35:47

سپهرغرب، گروه سیاسی: مدیرکل بین‌الملل مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی تلاش‌هایی که در سطوح مختلف بین‌المللی در راستای برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان به عمل می‌آید، حمایت می‌کند.

کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی روز شنبه با «آرسن آواکیان» سفیر ارمنستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.
شافعی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب و روبه رشد تهران- ایروان گفت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و همچنین توانمندی‌های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که باید از آن به نفع دو ملت بهره برد.
وی در رابطه با اشاره به اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان خود مواضعی دوستانه بوده و همکاری جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان در تمامی زمینه‌ها امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: ما آرزوی صلح و آرامش برای ارمنستان و تمامی همسایگانمان داریم. تمامیت ارضی کشورها و حفظ مرزهای بین‌المللی اصل خدشه ناپذیری برای ماست و موضوعی بوده که توسط مقامات ما در سطوح مختلف خصوصاً مقام معظم رهبری بارها بیان شده و مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمامی تلاش‌هایی که در سطوح مختلف بین‌المللی در راستای برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان به عمل می‌آید، حمایت می‌کند.
شافعی در پایان ضمن استقبال از سفر هیئت گروه دوستی ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران، رفت و آمدهای سیاسی را عامل مهمی در جهت ارتقا مناسبات فیمابین خواند و گفت: رایزنی و مشورت‌های مستمر میان مجالس دو کشور عامل مهمی در راستای ارتقا سطح مناسبات است. رفت و آمدهای پارلمانی می‌تواند منجر به توسعه روابط فیمابین در سطوح مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شود.
سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو کشور گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه برای ما حائز اهمیت است و دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف بویژه در بعد پارلمانی مراودات خوبی با یکدیگر داشته باشند.
وی رفت و آمدهای سیاسی را عامل مهمی در راستای توسعه مناسبات فیمابین دانست و خاطرنشان کرد: ارمنستان کشوری پارلمانی است و هرقدر مناسبات و دیدارهای دو کشور بیشتر باشد روابط دو کشور نیز در سطح عالی‌تری خواهد بود.
آواکیان در پایان از موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در رابطه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورش قدردانی کرد.
در این دیدار همچنین درخصوص مسائل دوجانبه نیز بحث و گفتگو شد و طرفین همکاری‌های فیمابین را در روند توسعه و پیشرفت منطقه مهم دانستند.

شناسه خبر 61019