شناسه خبر:61038
1401/7/18 11:41:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: سه هزار و 943 میلیارد ریال در نیمه نخست امسال در حوزه گردشگری این استان سرمایه‌گذاری شد.

سیدحسن حسینی روز یکشنبه افزود: این میزان سرمایه‌گذاری‌ از سوی بخش خصوصی انجام شده و با وجود فضای تحریمی، مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان چشمگیر است.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که با این حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان مرکزی برای 266 نفر فرصت شغلی ایجاد شود.
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: 192 طرح گردشگری و صنایع دستی برای دریافت 234 هزار و 584 میلیارد ریال تسهیلات در نیمه نخست امسال به بانک‌های عامل معرفی شد.
حسینی افزود: 18 مجوز تأسیسات گردشگری نیز در نیمه نخست امسال برای ایجاد مجتمع گردشگری، هتل، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی بین راهی، خانه‌مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی صادر شد.
وی اظهار کرد: یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی و یک اقامتگاه سنتی نیز در نیمه نخست امسال در استان مرکزی بهره‌برداری شد.
حسینی گفت: در نیمه دوم سال گذشته 19 رویداد فرهنگی شامل برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های محلی، استانی همچون جشنواره انگور، جشنواره انار، جشنواره بلوط، جشنواره پخت آش‌های سنتی، جشنواره سمنو، برگزاری کنگره‌ها، آیین‌های سنتی، بومی محلی و مراسم مذهبی برگزار شد.
وی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون 6 مورد شکایت ارسالی از دفاتر خدمات مسافرتی در جلسه کمیته فنی بررسی و به آن‌ها رسیدگی شده است، افزود: عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به‌‌صورت مستمر توسط کارشناسان بازدید و مواردی مانند نحوه برگزاری تورهای مسافرتی و ارائه خدمات به مشتریان، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نحوه فعالیت، وضعیت عمومی دفاتر خدمات مسافرتی، حضور مستمر و فعال مدیرعامل و مدیران فنی در دفاتر خدماتی مسافرتی بررسی می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی ادامه داد: تمامی واحدهای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران شامل اسکان، رفاه، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی و خدمات رفاهی و سرگرمی به‌صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.
حسینی با اشاره به اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون 348 مورد از تأسیسات گردشگری مورد بازدید قرار گرفته‌اند، بیان کرد: در این بازدیدها تأسیسات گردشگری استان 32 تذکر و 11 اخطار دریافت کردند که به مدت یک هفته فرصت داده شد تا نسبت به استانداردسازی و رفع نواقص موجود و تطبیق خود با ضوابط اقدام کنند.
حسینی گفت: 9 واحد از تأسیسات گردشگری استان مرکزی از سال گذشته تاکنون استانداردسازی شده و گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری دریافت کرده‌اند و تا پایان سال تمامی متقاضیان استانداردسازی خواهند شد.

شناسه خبر 61038