شناسه خبر:61142
1401/7/20 09:10:20

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین فرمانده انتظامی ایلام مبارزه با سوداگران مرگ را اولویت پلیس بیان کرد و گفت: امسال 423 طرح پاکسازی در مناطق جرم‌خیز این استان اجرا شده است.

سرهنگ حسین نجفی در حاشیه امحای مواد مخدر به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های تابعه از ابتدای سال تاکنون طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز را در سطح استان اجرا کردند.
وی بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر باید با مشارکت آحاد جامعه صورت گیرد.
جانشین فرمانده انتظامی ایلام بیان کرد: پدیده شوم موادمخدر، به‌خصوص مواد مخدر صنعتی، بیش از آنکه فعالیتی سوداگرانه، تجاری و اقتصادی در عرصه مافیای بین‌‏المللی باشد، ابزاری مؤثر و راهبردی در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهای در حال توسعه است.
سرهنگ نجفی یادآور شد: تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به سمت مخدر صنعتی تهدیدی برای جوانان و نوجوانان است، وجود باورهای غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پایین بودن سطح آگاهی خانواده‌ها و جوانان، عدم آشنایی خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی بوی‌ژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرایش به مواد مخدر است.
وی افزود: مهم‌ترین اصل در مبارزه با این بلای خانمان‌سوز، پیشگیری و اطلاع‌رسانی از خطراتی است که استفاده از این مواد جوانان را تهدید می‌کند و در این امر دستگاه‌های فرهنگی نقشی مهم و محوری ایفا می‌کنند
جانشین فرمانده انتظامی ایلام، اعتیاد را بزرگ‌ترین معضل اجتماعی موجود در جامعه دانست و یادآور شد: توجه به جرائم و آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که باید به‌صورت ویژه در دستور کار همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه قرار گیرد.
سرهنگ نجفی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 285 نفر معتاد دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، از شهروندان خواست: تا در صورت مشاهده فعالیت افراد در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهر، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

شناسه خبر 61142